Електромобилите и плъг-ин хибридите на пазара в САЩ минаха 1 милион бройки в началото на октомври. Данните показват, че за първите 9 месеца на годината са продадени 230 хиляди електрически модела и до края на 2018 г. може да се очаква бройката им да стане 400 000.
Статистиката включва чисто електрическите превозни средства (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV), но не отчита обикновените хибриди (HEV). На американския пазар обаче BEV моделите доминират над PHEV и това ясно се вижда от данните за септември, когато се продадени 33 800 електрически модела срещу само 10 700 плъг-ин автомобила.
Трябва да се отбележи, че динамиката в ръста на продажбите на електрически автомобили на американския пазар е очевидна: през август са продадени 36 400, през юли - 29 500, през юни - 25 000, през май - 24 300, а през април - 19 500. В същото време през 2017 г. клиентите са закупили почти 200 хиляди електрически автомобила, а през 2018 г. в световен мащаб са реализирани малко над 5 пъти повече - 1,067 милиона.
Структурата на продажбите на електрически автомобили в САЩ през настоящата година е следната: Tesla Model 3 - 78 132 автомобила; Toyota Prius Prime -20,523; Tesla Model S - 18,395; Tesla Model Х - 17,575; Chevrolet Volt -13 243; Chevrolet Bolt EV - 11 807; Honda Clarity PHEV - 11,632; Nissan Leaf - 10,686; Ford Fusion Energi - 5700; BMW 530e - 5556.
Статистиката за продажбите на електромобили започа да се води в САЩ 2010 г. Оттогава на следните четири бранда се падат 70% от общия дял на продадените 1 милион такива превозни средства: Tesla - 273 773 коли (Model S, Model X, Model 3, без Roadster); General Motors - 193,430 (Chevrolet Volt, Bolt EV, Spark EV, Cadillac ELR & CT6 PHV); Nissan - 125 513 (Leaf) и Ford - 110 130 (Fusion Energi, C-Max Energi, Focus Electric).
Снимки: Производителите