Компанията Mercedes-Benz официално представи новото поколение на всъдехода си GLE. То заменя сегашната генерация на автомобила, която е на пазара още от 2011 г.
Новият GLE е построен на платформата MHA (Modular High Architecture), която е предвидена за кросоувъри, но има много общи детйли с шасито MRA (Modular Rear Architecture), използването за леките модели на Mercedes – C-, Е- и S-Class.
Моделът е значително по-просторен от своя предшественик, като разстоянието между двете оси достига 2995 мм (+80 мм). Благодарение на това пространството за краката на пътниците на втория ред се е увеличило с 69 мм. Задните седалки могат да се местят – както на дължина в диапазон от 100 мм, така и по ъгъла на наклон на облегалките. Като опция се предла и трети ред места.
Пред водача е поставен огромен таблет, който обединява виртуална комбинация от прибори с тъч-скрийна на мултимедийната система с диагонал 12,3 инча. Самата мултимедия MBUX дебютира по-рано – при новата A-Class, като може да се управлява с гласови команди и жестове. Системата е интегрирана с приложение на Mercedes за смартфони.
Новият GLE е първият модел на марката с окачване E-Active Body Control, в което пневматичните стойки са обединения с мощна хидравлика. Технологията е достъпна за всички версии с 6-и и 8-цилиндрови мотори, като за нейното използване се е наложило добавянето на 48-волтова електрическа система, от която се захранват компактните електромотори в амортисьорите.
Технологията E-ABC противодейства не само на накланянето, но е полезна при рядко спиране или ускорение. А при машините, оборудвани със стереокамери, тя може да се настройва предварително, след като получи инфомация за състоянието на пътната настилка пред автомобила. Така тя може дори да наклони каросерията на всъдехода към вътрешната страна на завоя.
Новият GLE преминава на редови мотори с 6 цилиндъра. Първо на пазара ще се появи модификацията GLE 450, чийто двигател с обем 3,0 литра и допълнителет стартер-генератор (EQ Boost) развива мощност от 367 к.с. Максималният въртящ момент е 500 Нм. Благодарение на системата EQ Boost за кратък период от време мощността се увеличава с 22 к.с. и 200 Нм.
Всички версии на новия Mercedes-Benz GLE ще получат 9-степенния автомат 9G-Tronic. Системата за задвижване на четиите колела обаче ще бъде различна. Машините с 4-цилиндрови мотори ще получат междуосев диференциал, разпределящ поравно въртящия момент между двето оси. В случая всъдеходните възможности ще бъдат подобрени с имитация на блокировка на диференциала.
При вариантите с 6-цилиндрови агрегати е налице електронна многодискова муфа, която плавно изключва предните колела. При тежък оф-роуд тя ще оситурява връзка с предната ос, като освен това трансмисията разполага и с понижаващи предавки.
Новият Mercedes-Benz GLE се отилчава и с най-добарата аеродинамика в сегмента. Коефициентът на челно съпротивление е 0.29, като това е постигнато с помощта на редица подобрения. Когато двигателят не се нуждае от усилено охлаждане, специален механизъм закрива решетката на радиатора. Освен това по-голяма част от дъното на всъдехода е снабдена с допълнителна защита, а пред всяко колела е поставен гъвкав спойлер.
Авто;обилът е получил огромен брой електронни асистенти, подобряващи безопасността. Например, адаптивният круиз-контрол предварително намалява скоростта до 100 км/ч, ако открие задръстване на пътя. Системата за екстремно спиране разпознава идващите насреща превозни средства и при необходимост се задейства, за да предотврати сблъсък. А автопилотът за задръствания има нова функция – може автоматично да премести автомобила в края на платното, за да освободи място за колите на Бърза помощ, пожарната, полицията или други спасителни служби.
Снимки: Mercedes-Benz
Още снимки – в галерията горе.