Норвегия е световен лидер по брой електромобили на глава от населението. Отскоро обаче местните собственици на Tesla не са толкова доволни от американската компания, както бяха досега.
Основният проблем е, че дори при малка повреда на някой от предлаганите от Tesla модели в страната, норвежците трябва дълго да чакат за резервни части от САЩ, като в много случаи забавянето е до 6 месеца.
В Норвегия Tesla предлага два модела - седанът Model S и кросоувърът Model X, чиято цена варира от 80 000 до 130 000 долара. Продажбите на тези електрически автомобили през първата половина на 2018 г. на норвежкия пазар в сравнение със същия период на миналата година се увеличиха със 75%.
Основателят на американската компания Илон Мъск казва, че норвежците са в правото си да се гневят. Той обаче посочва, че вината е преди вкичко на норвежкото правителство, а не на Tesla, което по много причини не може да достави необходимите резервни части в страната.
Наскоро стана ясно, че правителството в Осло предлага да въведе нов данък, облагащ най-тежките електромобили на пътя. Ако стане факт, той може да добави до 10 500 долара към цената на Tesla Model X, който е най-популярният електромобил в страната напоследък. Аргументът на властите е, че по-мощните електромобили като Tesla са прекалено тежки и разрушават пътната настилка. Затова идеята е под обхвата на новия данък да попаднат модели с тегло над 2 тона.
Норвегия постигна завидния си напредък в областта на електрическото задвижване благодарение на два основни фактора - ниската спрямо жизнения стандарт цена на електричеството и щедрите държавни субсидии, които включват данъчни облекчения, безплатно паркиране и ползване на фериботи и мостове. Сумирани, тези остъпки могат да намалят цената на най-скъпите модели на Tesla с около 48 000 евро. Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил.