IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari изненада с нестандартен двигател

Италианците патентоваха 4-цилинров мотор от нов вид

Ferrari изненада с нестандартен двигател

Компанията Ferrari регистрира в Европа необичаен патент. Това е редови 4-цилиндров двигател с електрически компресор, какъвто не се среща при серийните мотори. При новата разработка турбината е поставена в изпускателната система, като тя не задвижва компресора, а генератор, който изработва електричество и го съхранява в акумулатора.

Ferrari изненада с нестандартен двигател

Събраният заряд се използва както за задвижване на елекротомора, така и за захранване на електрически компресор. И докато при съвременните двигатели на Mercedes-Benz и Audi електрическият компресор работи в комбинация с традиционна турбина, то при новия мотор на Ferrari  има само една електрическа турбина.

Използването на подобна схема ще премахне прословутата турбо-дупка, като ще добави и забележителен звук (поне това е описано в схемата на патента, регистриран от италианците). Благодарение на турбината в изпускателната система се постига плавно натоварване на генератора и това променя тоналността в широк диапазон, стига да бъде направени правилните настройки.

Ferrari изненада с нестандартен двигател

Някои компоненти на системата: 13 - турбина в изпускателната система, 14 - компресор, 21 - генератор, 23 - акумулатор, 24 - електромотор за задвижване на компресора, 26 - допълнителен електромотор.

Засега няма яснота как ще се използва новият двигател, тъй като Ferrari предлага за своите модели само V8 и V12 мотори. За последно 4-цилиндров агрегат е използван през 60-те години на миналия век. Твърде възможно е новата раработка да се използва за бъдещето Ferraro Dino, но появата на подобен модел още не е потвърдена официално.

Не е изключено двигателят да е направен за  компаниите Alfa Romeo или Maserati, а може и просто да си остане разработка, която така и да не бъде реализирана.

Снимки: Ferrari

Тагове: ferrari
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    На автосалона Женева 2017 бе представен INFINITI Q60 Blaсk S със такава система,заимствана от отбора на РЕНО Формула 1.Така че това не е нещо ново.Недостатък е че не регенерира енергия когато спира.По л;бопитно е какво ще прави ФЕРАРИ с 4 цилиндров мотор.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 5 години )
    и едва ли става дума само з4цил. мотор. това е опростена картника за да илюстрира патента. най вероятно са добавили текст че касе всякакви конфигурации от брой цилиндри
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 5 години )
    пак да поясня - това че имаш патент НЕ значи че автоматично някой ти плаща за да го ползва. значи че може да го съдиш ако не сте се договорили да плаща. А дали ще го осъдиш зависи от т.н. previous art. Анонимния долу е тотално НЕ на ясно.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А не ви ли хрумва, че това спокойно може да се разгледа, като едната половина на V8, и да се приложи при високия клас модели....Редактора!Какво е "елекротомора", горе в статията?
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Shumi ( преди 5 години )
    Запомнете добре, в тази страна винаги се измислят нововъведенията...така е било и така ще бъде!
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Патентът си е патент, дори да има т.нар. previous art. Просто собственикът на previous art има правото да произвежда продукта, без да плаща на собственка на патента.
  • #1
    6 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 5 години )
    явно такъв патент е нямало до сега, но съм сигурен че това го има одавна в автомобилните списания. така че тоя патент нищо не струва