Компанията Ferrari регистрира в Европа необичаен патент. Това е редови 4-цилиндров двигател с електрически компресор, какъвто не се среща при серийните мотори. При новата разработка турбината е поставена в изпускателната система, като тя не задвижва компресора, а генератор, който изработва електричество и го съхранява в акумулатора.
Събраният заряд се използва както за задвижване на елекротомора, така и за захранване на електрически компресор. И докато при съвременните двигатели на Mercedes-Benz и Audi електрическият компресор работи в комбинация с традиционна турбина, то при новия мотор на Ferrari има само една електрическа турбина.
Използването на подобна схема ще премахне прословутата турбо-дупка, като ще добави и забележителен звук (поне това е описано в схемата на патента, регистриран от италианците). Благодарение на турбината в изпускателната система се постига плавно натоварване на генератора и това променя тоналността в широк диапазон, стига да бъде направени правилните настройки.
Някои компоненти на системата: 13 - турбина в изпускателната система, 14 - компресор, 21 - генератор, 23 - акумулатор, 24 - електромотор за задвижване на компресора, 26 - допълнителен електромотор.
Засега няма яснота как ще се използва новият двигател, тъй като Ferrari предлага за своите модели само V8 и V12 мотори. За последно 4-цилиндров агрегат е използван през 60-те години на миналия век. Твърде възможно е новата раработка да се използва за бъдещето Ferraro Dino, но появата на подобен модел още не е потвърдена официално.
Не е изключено двигателят да е направен за компаниите Alfa Romeo или Maserati, а може и просто да си остане разработка, която така и да не бъде реализирана.
Снимки: Ferrari