Поглъщането на Nissan Motor и Mitsubishi Motors от френския производител Renault не стои като опция, тъй като трите производителя искат да укрепят партньорството си, но същевременно да запазят автономия. Това обяви президентът на френско-японския алианс Карлос Гон на среща с акционерите.
„Всеки, който иска Nissan и Mitsubishi да стана собственост на дъщерни дружества на Renault ще остане разочарован, тъй като шансът за това е нулев”, категоричен е Гон, който е и главен изпълнителен директор на френската компания.
През 2017 г. алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi стана най-големият производител на пътнически автомобили в света, като целта сега е да затвърди тези позиции. Още през месец март обаче се появиха събощения, че трите компании търсят по-задълбочено обвързване. Идеята е така да се намали влиението на френското правителство, което е основен акционер в Renault, като в същото време компанията да се откаже от влиянието си върху Nissan.
В момента Renault притежава 43,4% от акциите на Nissan, който на свой ред дъргжи 15% от френската марка, но няма право на глас. Партньорството между двата производителя стартира още през 1999 г., а през 2016 г. към алианса се присъедини и Mitsubishi Motors, като 34% от акциите му са собственост на Nissan.
„Целта на алианса е да продаде повече автомобили и да увеличи рентабилността си с намаляването на ненужно дублиране на различни процедури. Трябва да работим заедно, като продължим да залагаме на сегашната система, тъй като тя функционира добре. Няма значение кой ще ръководи този съюз, важното е да докажем, че този подход ще бъде устойчив след 5, 10 или 15 години”, допълва Гон.
Босът на френско-японския алианс допълни, че в момента се подготва нов план за развитие на групата. Той ще бъде обявен много преди 2022 г., когато изтича мандатът на Гон като ръководител на Renault-Nissan.
Снимка: Renault