Вход   Регистрация

Британци разкриха защо не работи автопилота на Tesla

Британци разкриха защо не работи автопилота на Tesla
 

Учени настояват системата за автономно придвижване да бъде кръстена по друг начин

Изследователският център Thatcham Research, основан преди половин век от Асоциацията на британските застрахователи (ABI), започна тестове на автомобили, оборудвани с автономни системи за движение. Британците дори показаха видео, демонстриращо реално пътно-транспортно произшествие с участието на Tesla Model S.

Британци разкриха защо не работи автопилота на Tesla

На собственият си изпитателен полигон в Апър Хейфорд (местност в близо до Оксфорд) експертите от центъра демонстрират как движещият се в режим Autopilot лифтбек сам спира пред неподвижен автомобил на пътя. След това обаче настройките се променят и Model S се движи след друго превозно средство, което в последния момент сменя лентата. Оказва се, че системата Autopilot на електромобила не е готова за подобно нещо и той се врязва в макет на спряла кола.



Британците са подтикнати да направят подобен експеримент след многото напоследък катастрофи с автомобили на Tesla, при които дори имаше жертви. Те подкрепят защитниците на правата на потребителите и също се включват към искането, според което Tesla трябва да промени името на своята система. Според специалстите, названия като Autopilot, ProPilot и тем подобни, не са правилни и дават ненужна увереност на шофьорите в способността на автомобилите им.

От центъра настояват термина „автономен” да бъде забранен, като вместо него да се използва „автомобил с асистенти". В Thatcham Research са убедени, че пълноценни безпилотни превозни средства в момента на пътя няма. Както и няма шансове те да се появат в скоро време.

Всичко това обаче е само второстепенна цел. Главната задача на центъра е да се направи рейтинг за застрахователни компании за безопасността именно на автомобилите с „асистенти”. На тази основа ще бъдат определени и застрахователните тарифи. Британците обещават да разкрият всички резултати от изпитанията през есента.

Снимка и видео: BBC

Реклама  


Купи кола

  • Citroen C3 1.4 75кс.*FACE!

    4400 лв.

    дата на произв. - август , 2007 г., пробег - 155000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A3 1.9TDI

    2500 лв.

    дата на произв. - февруари , 2000 г., пробег - 310000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • BMW 120 d xDrive M paket

    68250 лв.

    дата на произв. - декември , 2017 г., пробег - 10020, С.к - Автоматична, цвят - Оранжев

  • Nissan Micra 1.2 (80hp) Keyless

    3999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 154128, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Opel Zafira 1.9 CDTI COSMO

    6900 лв.

    дата на произв. - юли , 2007 г., пробег - 118434, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Skoda Octavia 1.9 TDI

    8600 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 123000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 13 )

Напиши коментар Влез

от: anonimen ( преди 1 седмица )

не мога да разбера защо триете коментари. Нито за политика говирм нито нищо. Не обиждаме боко, или путин, или тръмп.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Wane ( преди 1 седмица )

lowrage, чудни са ми хора като теб, които много убедено обясняват нещо, което очевидно не разбират и не знаят как работи.

Анонимен (последния), това, че ти лично засега не си изпадал в подобна ситуация, абсолютно по никакъв начин не доказва, че това е "лъжа". Аз пък съм карал редица коли с адаптивен темпомат и неведнъж ми се е случвало системата да не реагира, когато някой се престрои пред мен в последния момент. Ситуация като във видеото не съм имал, но е сходна.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Значи това е пълна лъжа, моята кола е с дистроник и намаля при намаляване на скороста на предходния автомобил ако пък автомобила спре, колата ми също сама спира, вече 4 години я карам и нито веднъж не е било да не отреагира на автомобилите пред мен. Имал съм подобни ситуации, автомобил пред мен е минавал в дясната лента да изпревари от дясно намиращия се пред него бавно движещ се автомобил и моята кола отреагирала на новия и е намаляла до неговата скорост. Естествено не беше спрял в лентата а движеше със около 120, а аз карам със 149км. но колата ми реагира и свали веднага до скороста на 120 с каквато се движеше колата пред мен. Тук обаче не видях никаква реакция в това видео.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Младенчо, става въпрос за точно обратното. Застраховката ще е три пъти ПО-ЕВТИНА, защото автомобилите с автопилот са с 40% по-безопасни.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: младен ( преди 1 седмица )

" Главната задача на центъра е да се направи рейтинг за застрахователни компании за безопасността именно на автомобилите с „асистенти”. На тази основа ще бъдат определени и застрахователните тарифи. "

Ако го направят да видите колко бързо ще изчезнат тия авотномни мераци у всички производители, хахахха. Като набият 3на застраховка за коли имащи го в обурудването питайте ме кой ще си купи кола имаща го, пък макар и без пари.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: lowrage ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Теслата е на автопилот.Задали са 39 мили и да седи в лентата ,НО НЕ са задали разстояние от Теслата до колата отпред.Ако бяха задали разстояния щеше да спре.Колата не завива в другата лента защото СА ЗАДАЛИ да седи в тази лента.
Този режим заобикаля ESP.Прочетете коментари на хора ,които имат Тесли.
Твърди се ,че ESP на Тесла е по-добро от на Мерцедес.
Каквито и FAKE NEWS да пускате Производството на Тесла ръсте - ФАКТ!!!
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 6  Отрицателни: 15

от: Киро ( преди 1 седмица )

Пено, не се бъркай дет не разбираш.
Над определена скорост, системата следи само движещи се обекти.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Наблюдател ( преди 1 седмица )

Подобна система има в моята Е-класа, нарича се Distronic+ и е добра за придвижване в задръстване или градски трафик.
Но на магистралата никога не бих я ползвал!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: пена ( преди 1 седмица )

Настоящата версия на Автопилота се води "advanced cruise control" система. Абсолютно всички такива системи не спират за стационарни обекти а само следят движещи се автомобили. Германските аналози биха реагирали по същия начин!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ситуацията със скрито от погледа спряло превозно средство, което се открива след престрояване на предната кола, е описана във всяко ръководство на всяка кола с подобни технологии. Ама кой да чете.

Иначе съм негативно настроен към автопилотите. За момента работят доста опасно. А имам богат опит с два вече.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Учуден ( преди 1 седмица )

Интересно защо не направиха същия тест и с някоя немска кола с активен темпомат. От чисто любопитство ми е интересно какво се случва при него.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: До долния ( преди 1 седмица )

Абсолютно съм съгласен с коментара под мен. Особено в БГ, без маркировка и сигнализация, тези технологии са меко казано не работещи.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: .. ( преди 1 седмица )

Твърдо съм на мнение, че ако те мързи да шофираш трябва да се возиш на влак/автобус или самолет.
Шофирането на автомобил е за хората, не за машините.
Някои "глезотийки" може да помагат (визирам ESP, ABS и т.н), но да оставя живота си и този на семейството си на машинария е неразумно.
Отговори
 
+35
 

Положителни: 36  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising