IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви са вредите от потегляне на втора предавка

В повечето случаи това води до износване на муфата на съединителя

Автомобилният експерт Джейсън Фенске обясни може ли да се потегли на втора предавка с автомобил с механична скоростна кутия и какви са опасностите. В повечето случаи това води до износване муфата на съединителя.
   
    
Какви са вредите от потегляне на втора предавка
   
   
Когато включите на място втора предавка, се получава частично сцепление, което води до приплъзгване муфата на съединителя и впоследствие до нейното износване. Пълното сцепление се осъществява при скорост от около 8 км/ч при първа предавка и около 16 км/ч при втора. Разбира се, тези показатели се отнасят само за механичната скоростна кутия.

Фенске все пак отбелязва, че статирането от втора предавка е абсолютно безопасно при спускане по наклон, защото при превключването ще има пълно сцепление. Освен това при такова спускане и включване директно на втора, се получава "принудителен" старт на двигателя. Много шофьори правят точно това, когато акумулаторът е изтощен, дори при малък наклон, стига да има кой да помогне с бутането на колата, за да достигне необходимите 16 км/ч.
  
   
Какви са вредите от потегляне на втора предавка
   
   
Експертът посочва, че при автомобилите с автоматична скоростна кутия, в която се използва хидравлика вместо дисков съединител, няма такива проблеми. Много от тези коли като правило стартират от втора предавка.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    И хидромеханичните автоматични трансмисии не стартират от втора. Двигателя стартита когато трансмисиятя е на 2-ра, тъй като това е home позиция на трансмисията и по нея се ориентира компютъра.Автомобила превключва и потегля на 1-ва от неподвижно състояние.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    Поредната малоумно преведена и след това написана статия. Каква е тази "муфа" при цилиндричен триещ съединител ? Откъде я намерихте ?Колкото до колегата, който запалва дизел от инерция - не знам дали ти се е случвало да ти прескочи зъб на ангренажен ремък, но нали знаеш, че и празна пушка веднъж на 100 години гърми.
  • #5
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пущам го,когато трябва да запаля колата на някоя кифла или кифлю,а те не могат. А преди да почна да карам автоматици нали се сещаш с каква трансмисия съм карал?Така,че няма нужда да ми се правиш на интересен!
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нали караше автоматик,къде го "пущаш" тоя съединител на трета??
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И на задна съм палил с тикане ако става на въпрос. И с манивела съм палил Москвич.Вече ги няма тези екстри. Ако не запали викаш пътна помощ, а едно време ако ну запали ти е свършило горивото или акумулатора е заминал.
  • #2
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От много години карам само автоматик и тези неща не ме вълнуват много. А при тикане или пущане по наклон в повечето случай включвам на 3-та и така паля принудително. Особено, ако колата е дизел. Включвам трета, пущам съединителя, колата пали и веднага превключвам на подходящата предавка, която в повечето случай е втора. Принудителното палене винаги се прави на една предавка отгоре на която трябва да си. Така са ме учили навремето когато карах "Ц" кат.Тогава имахме и доста теория техн.въпроси.
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Муфата се износвала. Ква е тая муфа ,ве? Само простотии пишете.