МЮНХЕН, от нашия специален пратеник. BMW Group очаква да постигне девета поредна година на рекордни продажби, приходи и печалба през 2018, обяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер по време на годишната отчетна конференция на компанията в Мюнхен. Това ще бъде постигнато въпреки рекордно повишените разходи за развойна и изследователска дейност.
Харалд Крюгер обявява годишните резултати на BMW Group за 2017. Снимки КОЛЕЛА
През 2017 баварската група е продала 2.463 милиона автомобила от трите си марки и 164 000 мотоциклета, и си остава най-големият производител в премиум сегмента в света, подчерта Крюгер. Приходите на компанията достигат 98.7 милиарда евро, а нетната печалба след данъчно облагане е 8.7 милиарда евро. За седма поредна година маржът на печалбата е над фиксираните като цел 10 на сто - в този случай 10.8%.
Цялата автомобилна индустрия навлиза във фаза на "безпрецедентни технологични промени", коментира Харалд Крюгер. "В същото време тя трябва да се справи с предизвикателствата на текущите сътресения и несигурност. В BMW ние разглеждаме това като възможност и следваме ясна стратегия. Защото бъдещето на мобилността се създава днес". За целта групата ще увеличи разходите си за развойна и изследователска дейност от миналогодишните 6.1 милиарда евро до над 7 милиарда през 2020 година. Компанията открива свой собствен център за разработване на автономно управление край Мюнхен, и успоредно засилва офанзивата си в областта на електромобилите. Още догодина тя ще представи следващия си чист електромобил - i4, четириврато купе, замислено като пряк конкурент на Tesla Model 3.
Концептуалното BMW i4, което ще се появи на пазара още в края на следващата година като конкурент на Tesla Model 3
Крюгер потвърди също, че от тази година компанията започва да преобразява моделите си и ще предложи изцяло нов дизайнерски език, вече загатнат с концептуалните Серия 8, Z4 и X7. "Това е рецептата, с която ще си гарантираме връщането на първата позиция в премиум сегмента до 2020", коментира изпълнителният директор. Като група BMW е най-големият производител в сектора, но самата марка BMW отстъпва на Mercedes-Benz като продажби в последните две години.
Друг фокус за BMW ще е разширяването на мрежата от мобилни услуги - от споделянето на автомобили до паркирането (наскоро групата придоби Parkmobile, с което вече е най-големият доставчик на решения за дигитално паркиране).
Целта е до 2025 групата да има 100 милиона клиенти за мобилните си услуги.
BMW продължава да вярва в бъдещето на дизеловите двигатели като средство за намаляване на парниковите емисии и чрез лизинговото си подразделение обещава да изкупува обратно дизеловите автомобили от клиентите си, подчерта Харалд Крюгер. "Би било много добре, ако занапред дискусията за фините прахови частици и замърсяването на въздуха се води повече на базата на факти".
Ден преди отчетната конференция мюнхенската прокуратура нахлу в офисите на компанията в Мюнхен, за да разследва случая с предполагаемия измамен софтуер при някои от по-мощните дизели на BMW. Официалното изявление на групата гласи, че в случая става дума за обикновена човешка грешка, при която софтуер, предвиден за други модели, е бил инсталиран в по-мощни версии. Става дума само за 11 400 автомобила, които своевременно са били отзовани за сервизна акция, а не са съзнателен опит за измама на тестовете за емисии, се казва в обръщението до медиите.