Чешкият производител Skoda разкри всички подробности за концептуалния си хибриден кросоувър Vision X. Той ще дебютира пред публика на откриващото се днес автомобилно изложение в Женева и ще стане предвестник на третия сериен SUV на марката след Kodiaq и Karoq.
Очакванията са автомобилът да излезе на пазара догодина и да не се отличава от концептуалния модел. Серийният кросоувър ще се разположи под Karoq в гамата на компанията, като ще бъде построен на удължена версия на платформата MQB. Така най-близките му „роднини” ще се окажат Volkswagen T-Roc и Seat Arona.
Дизайнът на Skoda Vision X е изцяло във фирмения стил на марката.Дължината на концепта е 4 255 мм, което е със 127 мм по-малко от Karoq. Широчината е 1807 мм (-34 мм спряво Karoq), а височината – 1537 мм (-66 мм). Разстоянието между двете оси обаче е по-голямо – 2645 мм, докато при Karoq то достига 2638 мм във версията с предно предаване и 2630 мм при тази с 4х4.
Салонът на прототипа е с 4 честа. Кросоувърът е получи виртуален приборен панел и мултимедийна система със сензорен дисплей. Обемът на багажника в нормално състояние е 380 литра, като там са предвидени специални ниши за 2 скейборда. Има и място за квадрокоптер, който се предлага с автомобила.
Основна роля за задвижването на хибридния кросоувър играе 4-цилиндров двигател 1.5 TSI G-TEC, който развива 130 к.с. и 250 Нм. Моторът работи на бензин или метан. В системата има и два допълнителни електрически двигателя, включени към 48-волтова мрежа. Първият работи като стартер-генератор, а вторият задвижва задните колела. Така задвижването може да бъде предно, задно или към двете оси.
Благодарение на тази система, Visison X е първият модел на Skoda със задвижване на четирите колела, която няма карданов вал. Бутилките за метан са разположени под задните седалки и над задната ос, като между тях е поставен резервоарът за бензин. Батериите се намират в централната част на шасито. С помощта на система за рекуперация, акумулаторите могат да бъдат зареждани по време на движение.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Със заредени бутилки за метан и пълен резервоар кросоувърът може да измине 650 км, а само на електричество – 2 км.
Засега не е ясно дали подобна технология ще се появи и при серийния модел. Първият масов хибрид на Skoda ще бъде лифтбекът Superb, чиято модификация ще бъде представена догодина.
Снимки: Skoda