Баварският автомобилен концерн има намерение за оптимизира максимално производствените процеси, за да може да компенсира разходите си за научни изследвания и разработки. Това разкри през Reuters финансовият директор на BMW Group Николас Пестер.
От думите му става ясно, че ще бъдат преразгледани разходите по всички производствени етапи. Съответно спестените средства ще бъдат насочени към научно-изследователска дейност - за отдела за разработки (R&D, на снимката).
„В гамата на BMW има 100 варианта на автомобилен волан. Имаме ли наистина нужда от толкова много?”, попита топ-мениджърът. След което допълни, че в САЩ, например, ще бъде спряно поставянето на механични скорости на BMW 2-Series. Това ще се случи и при базовите варианти на 5-Series. Ще има и намаляване на гамата дизелови мотори.
„За моделите от 5-Series предлагаме 4 варианта на дизелови двигатели. Смело мога да кажа, че при следващото поколение на модела някои от тях няма да бъдат достъпни”, коментира финансовият директор на BMW.
Пестер допълни, че през 2016 г. концернът е похарчил 5,16 млрд. евро (или около 5,5% от печалбата си) за инвестиции в подразделението R&D. Плановете предвиждат през следващите 3 години BMW да отделя по 6% за тази дейност, като основните приоритети са развитие на системи за автономен транспорт и електрически превозни средства.
Снимка: BMW