IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендарна марка се завръща в Германия като производител

Новите собственици на Borgward ще строят завод край Бремен

Легендарна марка се завръща в Германия като производител

Стартът на вързродената марка Borgward на китайския пазар записа нелоши резултати – през 2016 г. от кросоувъра BX7 бяха продадени 30 000 бройки. На фона на резултата на лидера Great Wall - 580 000 единици, това е скромно постижение, но все пак трябва да се отбележи, че зад Borgward BX7 останаха глобални модели като Jeep Renegade, Skoda Yeti, Chevrolet Captiva и Renault Kadjar.

Легендарна марка се завръща в Германия като производител

През март тази година стартираха продажбите и на по-компактния модел ВХ5, а скоро на пазара ще излезе и купеобразната му версия BX6 TS. Нещата за марката се развиват добре, като предстои тя да стъпи и на пазарите в Индия и Бразилия. Китайските собственици на марката обаче имат по-големи амбиции и публично обявиха, че започват строителство на завод в Европа.

Мястото, на което ще бъде изградено предприятието, не е случайно избрано. Това е Бремен, където до 1961 г. функционира основният завод на Borgward. Неговото придобиване обратно обаче е нереално, тъй като той в момента принадлежи на концерна Daimler, а в него се произвеждат моделите Mercedes GLC, SL, SLC и C-Class.

В компанията смятат да купят терен с площ 140 000 квадратни метра в логистичния парк CVZ на запад от Бремен. Там ще бъде изграден завод, в който ще се сглобяват доставените от Китай компоненти. Годишният обем на производство трябва да достигне 50 000 автомобила. В предприятието ще има разпределителен център, както и изпитателно трасе и дизайнерско студио. А главната цел е след време заводът да бъде напълно готов за пълно производство на автомобили.

Легендарна марка се завръща в Германия като производител

Край Бремен ще се сглобяват хибридните и електрическите модели на Borgward. Причината е, че търсенето на подобни автомобили все още е слабо и това няма как да се промени през близките години. Новият завод по-скоро ще служи като имидж на марката, която преди повече от половин век беше третият по големина германски производител.

Подобен подход концернът SAIC използва и за възраждането на английската марка MG. Китайците направиха предприятие за сглобявана на автомобилите си във Великобритания, като идеята беше на тях да пише „Made in UK” и така да се избегнат митата и таксита за продажба в ЕС. През миналата есен обаче ръководството на MG сложи край на проекта, след като той се оказа пълна загуба.

Снимки: Borgward

Тагове: borgward
0 от 500