Германският гигант Volkswagen Group и индийската Tata Motors подписаха меморандум за сътрудничество, първоначално фокусирано около индийския пазар. Германците ще участват чрез дъщерната си марка Skoda. Целта на партньорството е съвместно разработване на мобилни услуги, автомобилни компоненти и дори завършени модели, се казва в официалното съобщение на двете компании.
Главният изпълнителен директор на Skoda Бернхард Майер с началника си от VW Матиас Мюлер и шефа на Tata Гюнтер Бучек
Първата стъпка ще е да се направят съвместни пазарни проучвания. Дългосрочната цел на VW е да "постави основите за предлагането на ориентирани към потребителя мобилни услуги на развиващите се и бързо растящи автомобилни пазари", обяснява главният изпълнителен директор на групата Матиас Мюлер.
Германците от години срещат трудности да създадат достатъчно нискобюджетни автомобили за пазари като индийския. Това бе причината преди няколко години те да потърсят партньорство и дори обмен на акции със Suzuki, но впоследствие сделката с японците се провали.
Сега и VW, и Tata могат да се възползват от"силните страни на другия и да създадат интелигентни, новаторски решения за индийския и други пазари", коментира главният изпълнителен директор на индийците Гюнтер Бучек. Той има над 30 години стаж в Daimler и Airbus, преди да премине на работа в Tata.
Не е ясно дали индийският концерн, който притежава Jaguar и Land Rover, ще ползва технологии на VW и за британските си марки.
На собствения си пазар Tata e на загуба от няколко години и сега се опитва да обърне тенденцията с лансирането на цяла гама от нови модели, някои от които ще се предлагат и в Европа. В момента две трети от пазара в Индия се поделят между Maruti Suzuki и Hyundai.
Снимка: Tata Motors