Германският производител на луксозни автомобили BMW Group има подготвен отговор, ако американският президент Доналд Тръмп изпълни заплахата си да въведе 35% мито за вносни автомобили, стана ясно от намек на главния изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер.
Харалд Крюгер
В разговор с журналисти в една от паузите на ежегодния симпозиум CAR, Крюгер подхвърли, че за компанията няма да е голям проблем да прехвърли сглобката на някои модели в американската си фабрика в Спартанбърг, Южна Каролина.
В момента там се произвеждат повечето SUV-модели на BMW, начело с X5 и X6. Заводът работи при почти пълния си капацитет и трудно би приел още производства без значителни инвестции в разширяване. За сметка на това обаче много лесно може да поеме само финалната сглобка на вече произведени в Германия модели като Серия 5 например.
Mercedes вече използва подобна схема с вана Sprinter - произвежда го в Германия, после го разглобява и повторно го сглобява в американския си завод в Чарлстън, за да избегне митото.
"Производството ни е достатъчно гъвкаво, за да позволи подобни трансформации", обяснил е Крюгер, цитиран от AN-Europe.
BMW попадна в прицела на нападките на Тръмп заради строящия се в момента завод в Сан Луис Потоси, Мексико, където трябва да се произвеждат седаните Серия 3 за американския пазар. В интервю за Bild президентът посъветва компанията да не си губи "времето и парите" да произвежда в Мексико коли за Америка.
Заводът на BMW в САЩ е три пъти по-голям от бъдещата фабрика в Мексико
Крюгер обаче напомни, че производството на компанията му в САЩ (450 000 автомобила годишно) е значително по-голямо от планираното в Мексико (150 000).
Заплахите на Тръмп накараха преди месец Ford да се откаже от своя завод в Сан Луис и да изплати солидни компенсации на местните власти за вече започнатата инфраструктура.