Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Електроинженер от Южна Африка направи колата на мечтите си, използвайки стари автомобилни части. За конструирането на автомобила са използвани чаркове от модели на BMW, Audi, Nissan, Mazda, Volkswagen. Вдъхновението обаче дошло от Chevrolet Corvette.
Моисей Нгобени, както е името на създателя на автомобила, започнал проекта преди около 10 години. Основно разчитал на части, които му изпадали на добра цена, но някои от компонентите избрал по каталог. Самата конструкция пък създал напълно сам.
"Всичко започна с една рисунка, на която бях скицирал колата на мечтите си. Вдъхнових се от Chevrolet Corvette, започнах да събирам части и постепенно успях да създам уникална кола, която мога да карам всеки ден", споделя Нгобени пред Carakoom.
Автомобилът му няма име, но мнозина го наричали Франкенщай. Не защото е страховит, а защото е създаден от частите на различни автомобили.
За задвижването на африканския автомобил отговаря двигател от BMW 318IS, който Нгобени може да стартира от телефона си. Предните фарове са заети от Audi TT от 2011 г, стоповете - от Nissan GTR 2015, предното стъкло - от Volkswagen Caddy, а задните и предните стъкла - съответно от Mazda 323 и BMW M3 E46.
Всички компоненти са сглобени на ръка от Моисей Нгобени, който никога преди това не се е занимавал с ремонт на автомобили. Проектът е глътнал около 16 000 долара.
Снимки: Carakoom