IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Възраждането на старите марки – успехи и провали

Не всички опити за връщане към миналото носят дивиденти на производителите

Възраждането на старите марки – успехи и провали

Интересна тенденция се наблюдава през последните години – възраждат се марки, които са били много популярни, но вече са забравени от хората. Някои от тях успяват да постигнат успехи, при други обаче не се получава. Ето няколко примера за това на кой му се усмихна съдбата и кой се провали в опита си да пренапише историята.

Maybach

Фирмата, основана от Вилхелм Майбах в началото на миналия век, от 1921 до 1941 г. произвежда луксозни и технически съвършени автомобили. Във флагман на марката се превръща Maybach Zeppelin с V12 мотор.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 2012 г. компанията Mercedes-Benz представи луксозна лимузина на платформата на S-Class, която обаче така и не успя да запише очакваните резултати. От нея са продадени едва 3000 бройки. Това налага промени и последната версия на автомобила е направена далеч по-просто, като почти повтаря „донора” си - новото поколение на S-Class.

Bugatti

Автомобилите на Bugatti се произвеждат през периода 1909 - 1952 г. Мощните машини се отличават по нестандартния си дизайн, като пример за това е купето Type 57 с 3,3-литров мотор с 200 к.с. През 1987 г. предприемачът Романо Артиоли възражда марката, като използва имиджа и елементи от стила на оригиналния автомобил.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
В крайна сметка години след това марката става собственост на Volkswagen, като произвежда 450 безусловно скъпи суперколи Veyron. Твърди се, че те носят огромна загуба на концерна. Наскоро излезе и наследникът на този модел - Chiron.

И отново Bugatti

Освен спортни автомобили фирмата произвежда и разкошни машини с огромни размери. Най-известната от тях е Type 41 Royale с 12,5-литров двигател. През 1952 г. се появява и Type 101, който на своя ред вдъхновява инженерите на марката за създаване на концепта Bugatti EB 118.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Той излиза през 1999 г., като разполага с мотор с 555 к.с. По това време обаче марката е в криза и от този автомобил са произведени едва 8 бройки.

Borgward

През май 2008 г. внукът на Карл Богвард, собственик на известния някога автомобилен холдинг, решава да възроди марката. Автомобилите Borgward се произвеждат в Германия до 1963 г. и до 1970 г. в Мексико. Най-знаменитият модел е Isabela с 1,5-литров мотор със 75 к.с., като от него са продадени над 200 бройки.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
При възраждането на марката обаче се тръгва по различен път. Инвестициите са от Китай, което води до създаването на безлични кросовъри като Borgward BX. Което вероятно и ще доведе до провал на идеята.

Volkswagen Beetle

Както е известно, немският „бръмбар” държи рекорд, който едва ли ще бъде подобрен. От 1938 до 2003 г. от него са произведени над 21,5 млн. автомобила, като в основата си те са идентични.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 1998 г. компанията пусна в серийно производство модела Volkswagen New Beetle, като в момента на пазара е неговото второ поколение. Той продължава да се продава сравнително добре, макар че едва ли ще може да достигне успехите на своя предшественик.

MINI

Още едно успешно възраждане на марка, която продължава традициите на своя оригинал. От 1959 до 2000 г. британският мъник е продаден в тираж от над 5 млн. бройки, като те са доста по-скромни и по-тесни от сегашните модели.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 2001 г. собственик на марката вече е компанията BMW, като сега на пазара е третото поколение нейни автомобили. И те стават все по-успешни, като се предлагат във все по-голям брой модификации.

Lancia Stratos

От 1973 до 1978 г. са произведени 492 купета Lancia Stratos със средно разположение на мотора. Машините са създадени за рали, но се появяват и версии за стандартни пътища. Базовият вариант на модела разчита на двигател със 190 к.с., но има и спортни модификации с до 320 к.с.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
В началото на новия век са направени два опита за възраждане на модела, като по-близко до успеха е фирмата Pinifarina. Тя подготвя прототип с двигател с 540 к.с. от Ferrari 430. Твърди се, че ателието е получило над 50 поръчки за подобен автомобил, но в крайна сметка от Ferrari се обявяват срещу проекта.

Spyker

Холандците от Spyker произвеждат автомобили през периода 1900-1926 г. Фирмата става известна с модела Spyker 60/80, оборудван със задвижване на четирите колела, както и с модела 14/18, който през 1907 г. печели второ място на маратона Париж-Пекин.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 1999 г. марката се възражда, но тя вече е тотално забравена. Произведени са малки количества спортни коли с 400-500 к.с, а през 2006 г. е представен и луксозният кросовър Spyker D12 Peking-to-Paris с W12 мотор от Volkswagen. Нещата обаче не се развиват успешно и едва ли тази машина ще се появи в серийно производство.

Alpine

Знаменитото Alpine A110 придобива огромна популярност благодарение на успехите си в рали-спорта, но се произвеждат и негови граждански версии, включително в България. През периода 1961-1977 г. марката предлага и компактни автомобили, които също постигат нелоши резултати. След това обаче брандът отива в забвение.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 20015 г. компанията Renault, която е собственик на Alpine, реши да възроди марката и създаде спортно купе Alpine Vision. Предвижда се догодина то да се появи в серийно производство, като според експертите този проект най-вероятно ще донесе успех на французите.

Руссо-Балт

Гордостта на руското автомобилостроене загива заедно с Руската империя. От 1909 до 1918 г. компанията произвежда около 1500 луксозни машини, които постигат успехи и в рали-състезания, при това не в какви да е, а в рали „Монте Карло”, например.
Възраждането на старите марки – успехи и провали
Възраждането на старите марки – успехи и провали
През 2000 г. руската компания A. Level решава да възроди марката и създава концепта Russo-Baltique с V12 двигател на Mercedes-Benz. Обявената цена е 1,8 млн. щатски долара, като се предвижда производството на 10-15 бройки годишна. Никой обаче не вярва на руснаците и проектът се проваля.

Снимки: Производителите


 

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Никой обаче не вярва на руснаците и проектът се проваля. - Съвсем нормално.Да благодарим на братска Русия, че унищожи производството на Булгаррено.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    dpa ( преди 8 години )
    Дааа, наистина нито дума за ФИАТ. Освен с 500, сега възродиха и 124 спидер, макар и на платформата на мазда мх5 колата е страхотна, а има и версия на Абарт. То и Абарт възродиха, но явно сайта е като ауто билд, само лъжи за немските "супер" автомобили и манипулации! Но да си признаем, хората са оглупяли отдавна и се връзват на всичко!!!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Propov ( преди 8 години )
    Относно Стратоса - колегата по долу нещо не е дочел нещата. Новия Стратос ползва и мотора и леко скъсена платформа на ферари ф 430. Ферари няма как да се съгласят кола която е 50% тяхна, да носи друго име. Особено когато проекта е доста в сферата на любителските кръжоци.
  • #2
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Веско ( преди 8 години )
    И ФИАТ направиха сравнително добър 5оо!
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Стратоса е спрян, защото при тестовете показва много по-добри времена от Ферари 430, чийто двигател използва и от ферари решават, че няма да дадат патента и възможността да се използва този двигател за стратоса и така остават само няколко бройки от този прекрасен модел, който между другото в голямата си част е финансиран, като проект от немски фен (бизнесмен) на марката Ланча. Иначе има клипчета с модела на писта и са доста впечатляващи.