IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред

Тествахме фейслифта на второто поколение на кросовъра

Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред

Общо над 720 000 продажби за 12 години, от които 475 000 за първото поколение. Това съвсем не е лоша цифра за модел, който хем е луксозен, хем всъдеходен, хем относително скъп. Става дума за Volkswagen Touareg. Имахме възможност да тестваме фейслифта на второто поколение на модела, което е получило нова външност и нов двигател.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Историята с името на кросовъра сигурно е известна, но ще я припомним накратко. Туарегите са войнствено племе, населяващо територията на пустинята Сахара - едно място, на което трябват допълнителни сили и специални умения. Във Volkswagen са на мнение, че техният автомобил е именно такъв - издържа на всякакви климатични условия.

До Сахара не стигнахме, но имахме възможност да изпробваме машината в околностите на Мюнхен, където организаторите на теста бяха организирали доста разнообразен маршрут. Той включваше движение в градски условия, пътища, преминаващи край малки баварски села, магистрала, на която няма ограничение на скоростта, както и специално трасе за офроуд.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Новата версия на Volkswagen Touareg представлява напълно естествено продължение на втората генерация на модела, която се появи през 2010 г. Кросовърът вече е оборудван с различни брони, предлага четири нови екстериорни цвята, два модела нови джанти, както и нови би-ксенон фарове, които ще се предлагат в стандартното оборудване.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
На поглед обаче се набиват хромираните детайли, които преминават през цялата каросерия и напомнят, че това е елитен и луксозен автомобил. Променена е и решетката на радиатора, която вече е с четири ребра, а не с две, както бе преди фейслифта. Те придават на обновения Touareg някак си по-голяма широчина.

Виж, в интериора разликите не са съществени. Салонът е изцяло кожен, както бе и досега, но декоративните хромирани детайли са далеч повече. Те са направени от алуминий. Той заедно с махагона и абаноса отново ни връщат към това, че дизайнерите на Volkswagen са търсили класа. За нея свидетелстват новото осветление, както и няколко допълнителни спомагателни системи.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Сред най-важните е Area View, която с помощта на четири камери дава реална картина на това, което се случва около машината. Картината излиза на дисплея на навигационната система. Благодарение на тази технология шофьорът получава представа за терена, по който се движи машината. Общо взето можете да наблюдавате своя кросовър от "птичи поглед", което максимално ви улеснява по време на маневри. Колко ценно е това разбрахме по-късно, когато излязохме на оф-роуд терена.

Докато се движим по магистрала пък оценяваме системите за автоматичен контрол на дистанцията (ACC) с функция "Stop&Go" и за наблюдение на пространството пред автомобила - Front Assist. Тяхната задача е да настройват скоростта на автомобила спрямо движещото се отпред превозно средство. Ако шофьорът се отплесне и се приближи твърде близо, системата подава звуков сигнал. И ако не последва реакция на човека зад волана, системата автоматично "бие спирачка", за да предотврати сблъсъка.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Сред другите системи са също добре познатите до момента при модела Lane Assist за следене на лентата за движение, асистент за смяна на лентата Side Assist, асистент за автоматично регулиране на дългите светлини Dynamic Light Assist и др. Това ясно показва, че с Touareg трябва да чувствате удобство и сигурност при движение по всякакви терени. За първото помага и предлаганото като опция въздушно окачване. То се регулира от шофьора, като увеличава или намалява клирънса.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Той може да бъде увеличен до 330 мм само с едно натискане на бутона и кросовърът е готов да атакува всякакви препятствия по пътя. Или пък да се движи на места със сериозен наклон. При последното ценен помощник се оказват системите за спиране и потегляне при наклон. Както и система, при която автомобилът сам се спуска при бавна скорост и шофьорът няма нужда да пипа педалите. И наистина е така - при преминаването на офроуд трасето на моменти имаш чувството, че ще се обърнеш, още повече че не виждаш почти нищо. Всички тези системи обаче правят преодоляването на стръмнините или водните препятствия детска игра.

След фейслифта Volkswagen Touareg се предлага и с нов дизелов двигател. Именно него имахме възможност да изпитаме. Това е 3.0-литров дизелов V6 мотор, който  разполага с мощност от 262 к.с. Той заменя досегашния агрегат - също V6, но с 245 к.с. Увеличение има не само при мощността на агрегата, но и на максималния въртящ момент, който вече е 580 Нм, или с 30 Нм повече от предишната версия.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
Интересното е, че това увеличение не води до нарастване на разхода на гориво, а напротив. От Volkswagen обявиха, че новият мотор харчи с 0.6 л/100 по-малко от стария, като по книжка това трябва да означава среден разход от 6.6 л/100 км. Признаваме, че при движение по аутобаните на Германия подобен разход е трудно постижим, но в крайна сметка потреблението, който регистрирахме бе малко над 8 л/100 км. Освен това новият мотор отговаря на стандарта Euro 6, който ще стане задължителен за автомобилите, произведени в ЕС след 2015 г.

Именно на магистралата успяваме да проверим и как се представя обновеният Volkswagen Touareg при високи скорости. Солидният му външен вид не ни подвежда - всъдеходът е стабилен, а благодарение на мотора предлага отлично ускорение, когато ви се налага да задминете някой.
Volkswagen Touareg прави голяма крачка напред
В България обновеният Touareg ще се предлага именно с този двигател, който ще бъде достъпен и в по-слаба версия - с 205 к.с. Големият дизелов V8 с обем 4.2 литра, който също успяхме да покараме, както и хибридната модификация няма да бъдат достъпни у нас. Очакваме и официалните цени за модела в България, но се очаква те да бъдат подобни на тези в Германия, тоест да започват от около 101 000 лв. Цената също е солидна, но пък с оглед на конкуренцията в класа изглежда приемлива.

Снимки: Volkswagen, Automedia.bg

Тагове: volkswagen touareg
0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 5 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Tova nedorazumenie moga da go vzema, i to s otvrushtenie, samo ako vurvi s bonus kum Toyota LC
  • #33
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всъщност не ме разочароваш изобщо, само се учудвам - имал си късмет да й се нсладиш, без да ти скъса нервите и продъни джоба.
  • #32
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До долният ( преди 10 години )
    Имах я около 5 години и 120 000 км. Никакви сериозни проблеми или ремонти. Съжалявам, че те разочаровам.
  • #31
    14 rate up comment 7 rate down comment
    зле е технически ( преди 10 години )
    Хубава колица само до момента, в който почнат техническите проблеми - а това е почти неизбежно. Ако някой е притежавал такава за повече от година-две знае за какво говоря.
  • #30
    6 rate up comment 13 rate down comment
    samo vw ( преди 10 години )
    super kola si e tuarega kakto vsqka 1 kola s marka VW krasiva burza ikonomi4na Moqta me4ta e VW Phaeton nai dobra limozina v sveta sled nemskotot trio Audi BMW Mercedes koe si e nemsko si e nemsko
  • #29
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бижу, което точи семейния бюджет. За прекарани тарикати.
  • #28
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    VW- Das ***! Да уважим най-добрите! Да споменава някой Toyota и Lexus пред поредното техническо бижу на VW е дебелашка проява на еманципиран селкянин.
  • #27
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най-великата фирма за всички времена! Всички да станат прави и да се поклонят!
  • #26
    21 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** винаги може да те изненада с изключително тъпите си коментари. какъв Лексус, какви пет лв. го удариха този път не разбрах. нито в статията, нито никой е споменал за Лексус, но той явно ляга и става с мисълта за великата марка Тойота. във всяко мнение му се привижда Дошо и японска кола. това ми се струва, че е доста сериозно психическо разстройство. както и да е тоягата туарег нито ще станепо здрава, хубава и иновативна, нито вагончето ще поумнее. само той остана в този форум.
  • #25
    14 rate up comment 10 rate down comment
    XaXa ( преди 10 години )
    ставаш абонат на Lexus и плащаш до тогава,до когато не се отървеш от това недоразумение.Nai prostia komentar koito sam chel