Общо над 720 000 продажби за 12 години, от които 475 000 за първото поколение. Това съвсем не е лоша цифра за модел, който хем е луксозен, хем всъдеходен, хем относително скъп. Става дума за Volkswagen Touareg. Имахме възможност да тестваме фейслифта на второто поколение на модела, което е получило нова външност и нов двигател.
Историята с името на кросовъра сигурно е известна, но ще я припомним накратко. Туарегите са войнствено племе, населяващо територията на пустинята Сахара - едно място, на което трябват допълнителни сили и специални умения. Във Volkswagen са на мнение, че техният автомобил е именно такъв - издържа на всякакви климатични условия.
До Сахара не стигнахме, но имахме възможност да изпробваме машината в околностите на Мюнхен, където организаторите на теста бяха организирали доста разнообразен маршрут. Той включваше движение в градски условия, пътища, преминаващи край малки баварски села, магистрала, на която няма ограничение на скоростта, както и специално трасе за офроуд.
Новата версия на Volkswagen Touareg представлява напълно естествено продължение на втората генерация на модела, която се появи през 2010 г. Кросовърът вече е оборудван с различни брони, предлага четири нови екстериорни цвята, два модела нови джанти, както и нови би-ксенон фарове, които ще се предлагат в стандартното оборудване.
На поглед обаче се набиват хромираните детайли, които преминават през цялата каросерия и напомнят, че това е елитен и луксозен автомобил. Променена е и решетката на радиатора, която вече е с четири ребра, а не с две, както бе преди фейслифта. Те придават на обновения Touareg някак си по-голяма широчина.
Виж, в интериора разликите не са съществени. Салонът е изцяло кожен, както бе и досега, но декоративните хромирани детайли са далеч повече. Те са направени от алуминий. Той заедно с махагона и абаноса отново ни връщат към това, че дизайнерите на Volkswagen са търсили класа. За нея свидетелстват новото осветление, както и няколко допълнителни спомагателни системи.
Сред най-важните е Area View, която с помощта на четири камери дава реална картина на това, което се случва около машината. Картината излиза на дисплея на навигационната система. Благодарение на тази технология шофьорът получава представа за терена, по който се движи машината. Общо взето можете да наблюдавате своя кросовър от "птичи поглед", което максимално ви улеснява по време на маневри. Колко ценно е това разбрахме по-късно, когато излязохме на оф-роуд терена.
Докато се движим по магистрала пък оценяваме системите за автоматичен контрол на дистанцията (ACC) с функция "Stop&Go" и за наблюдение на пространството пред автомобила - Front Assist. Тяхната задача е да настройват скоростта на автомобила спрямо движещото се отпред превозно средство. Ако шофьорът се отплесне и се приближи твърде близо, системата подава звуков сигнал. И ако не последва реакция на човека зад волана, системата автоматично "бие спирачка", за да предотврати сблъсъка.
Сред другите системи са също добре познатите до момента при модела Lane Assist за следене на лентата за движение, асистент за смяна на лентата Side Assist, асистент за автоматично регулиране на дългите светлини Dynamic Light Assist и др. Това ясно показва, че с Touareg трябва да чувствате удобство и сигурност при движение по всякакви терени. За първото помага и предлаганото като опция въздушно окачване. То се регулира от шофьора, като увеличава или намалява клирънса.
Той може да бъде увеличен до 330 мм само с едно натискане на бутона и кросовърът е готов да атакува всякакви препятствия по пътя. Или пък да се движи на места със сериозен наклон. При последното ценен помощник се оказват системите за спиране и потегляне при наклон. Както и система, при която автомобилът сам се спуска при бавна скорост и шофьорът няма нужда да пипа педалите. И наистина е така - при преминаването на офроуд трасето на моменти имаш чувството, че ще се обърнеш, още повече че не виждаш почти нищо. Всички тези системи обаче правят преодоляването на стръмнините или водните препятствия детска игра.
След фейслифта Volkswagen Touareg се предлага и с нов дизелов двигател. Именно него имахме възможност да изпитаме. Това е 3.0-литров дизелов V6 мотор, който разполага с мощност от 262 к.с. Той заменя досегашния агрегат - също V6, но с 245 к.с. Увеличение има не само при мощността на агрегата, но и на максималния въртящ момент, който вече е 580 Нм, или с 30 Нм повече от предишната версия.
Интересното е, че това увеличение не води до нарастване на разхода на гориво, а напротив. От Volkswagen обявиха, че новият мотор харчи с 0.6 л/100 по-малко от стария, като по книжка това трябва да означава среден разход от 6.6 л/100 км. Признаваме, че при движение по аутобаните на Германия подобен разход е трудно постижим, но в крайна сметка потреблението, който регистрирахме бе малко над 8 л/100 км. Освен това новият мотор отговаря на стандарта Euro 6, който ще стане задължителен за автомобилите, произведени в ЕС след 2015 г.
Именно на магистралата успяваме да проверим и как се представя обновеният Volkswagen Touareg при високи скорости. Солидният му външен вид не ни подвежда - всъдеходът е стабилен, а благодарение на мотора предлага отлично ускорение, когато ви се налага да задминете някой.
В България обновеният Touareg ще се предлага именно с този двигател, който ще бъде достъпен и в по-слаба версия - с 205 к.с. Големият дизелов V8 с обем 4.2 литра, който също успяхме да покараме, както и хибридната модификация няма да бъдат достъпни у нас. Очакваме и официалните цени за модела в България, но се очаква те да бъдат подобни на тези в Германия, тоест да започват от около 101 000 лв. Цената също е солидна, но пък с оглед на конкуренцията в класа изглежда приемлива.
Снимки: Volkswagen, Automedia.bg