IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Saab пак спря производство

Липса на китайски инвестиции доведе до нови финансови трудности за компанията

Saab пак спря производство

Saab прекрати производството на възродения седан 9-3. Причина за това стана отсъствието на финансиране от страна китайската компания Qingbo Investment, която е един от собствениците на National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Именно този концерн притежава марката Saab.
Saab пак спря производство
Представителят на компанията Михаел Остлунд съобщи пред агенция Reuters, че производството е спряно за около месец. И след този срок обаче не е сигурно, че то ще бъде подновено, а междувременно ще бъде проведено съкращаване на работни места.

Qingbo Investment притежава 22 % от NEVS. Освен нея част от концерна е собственост на друга китайска компания National Modern Energy Holdings (NME). Двете трябваше да финансират производството на седана 9-3, както и да проектират неговата електрическа версия. Освен това Saab планираше и пускане на други модели на новата платформата Phoenix.

Оказва се, че Qingbo Investment изпитват затруднения и не могат да преведат на NEVS необходимите средства. Това пречи на Saab да плати на подизпълнителите си. Сега шведите разчитат на другия собственик - NME, да спаси положението. Китайците вече са превели над 330 000 евро, но без пари от другия собственик производството е невъзможно.

Според информацията спасението на Saab ще бъде осигурено от голяма компания за части, която ще стане основен доставчик на шведите. Договорът вече е подписан, но засега името на фирмата се пази в тайна. Причината е, че NEVS преговаря с новия доставчик не само за снабдяване с части, но и за изкупуване на дяловете на  Qingbo Investment.

Снимка: Saab

Тагове: nevs
0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те сами са се погребали, точно защото не са слушали GM, а са правили какво то те смятат за правилно на своя глава, в резутат на което разходите се раздуват, а задлъжнялостта нараства. Има филм дори за СААБ на тая тема. Поинтересувайте се малко.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до Викинг ( преди 10 години )
    Смяташ, ли че само Ваген може да ги върне в играта? В коя игра? На ширпотребата, каквато никога не са били, на старите технологии от които едва избагаха при ГМ и това ги погреба? Но може и да си прав де, днес е попкорн-центъри, всякаФ буламач като Кола, МкДонълдс и подобни въври пред простия народ.-.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    aero ( преди 10 години )
    Abe ne sa loshi,zdravi sa ,no malko durveno se karat,tegav volan,tvurd suedinitel,skorosti,abe malko sa po osobeni koli
  • #4
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Viking ( преди 10 години )
    Само Фолксваген можеше пак да ги върне в играта, но уви...
  • #3
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    всеки ден минавам покрай един 95 от последното поколение....уникална кола...днес като минах си помислих, че скоро може отново да го пуснат в производство...след това мис тана някакво тъжно...сега разбрах защо
  • #2
    33 rate up comment 1 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Затриват готината марка... И най вече вина имат GM!
  • #1
    12 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха-ха, тия само ги мъчат, горките...Нищо, след още 4-5 години пак може да подновите производството на 9-3.