Компанията Volvo завърши първата част от изпитанията на новия си кросовър XC90 в условията на студено време. Тестовете бяха проведени на секретен полигон, разположен в близост до Северния полярен кръг, а сега ще продължат в държави с топъл и влажен климат.
В изпитанията участваха и журналисти от изданието Autocar, които споделиха своите впечатления от автомобила. До неговото излизане остават 12 месеца, като към момента шасито е настроено на 80 %, а като цяло кросовърът е готов на 65 %. В основата на модела е новата платформа на Volvo – SPA, чиято дължина може да варира от 4.55 до 5.07 м. На нея ще бъдат изградени новите автомобили от сериите 40 и 60.
В конструкцията на XC90 е използвана преднимно високоякостна стомана, но въпреки това от Volvo твърдят, че моделът ще бъде най-лекият представител в своя клас. В сравнение със своя предшественик автомобилът ще бъде с около 100 мм по-дълъг и с около 20 мм по-широк, като това ще го направи по-устойчив и по-просторен. На втория ред в салона ще има повече място за краката, а на третия ще може спокойно да се намести и възрастен пътник.
Засега Volvo тества новото XC90 с два силови агрегата от семейството VEA (Volvo Engine Architecture). Единият от прототипите разполага с бензинов двигател с турбина и механичен компресор, а вторият е дизеловият 2.0-литров мотор с мощност 163 к.с., познат от S60. И двата двигателя са комбинирани със система за задвижване на четирите колела.
Вече се знае, че от Volvo се отказват от 5 и 6-цилиндровите мотори за сметка на тези с 4 цилиндъра. Според представителя на Autocar, който успя да изпробва новото XC90, това по никакъв начин не се отразява на поведението на модела, както и на звука, издаван от двигателите по време на движение.
Новости има и в салона на всъдехода, където седалките са станали далеч по-тънки от сегашните, като същевременно предлагат доста повече възможности за регулиране. Сред тях е опция за разширяване на опората на гърба. В интериора е включен и 9.5-инчов дисплей на информационно-развлекателната система.
Снимки: Autocar