IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АвтоВАЗ съкращава над 10% от персонала си

Решението има за цел да стабилизира финансовото състояние на групата, която отчита слаби продажби

АвтоВАЗ съкращава над 10% от персонала си

АвтоВАЗ съкращава над 10% от персонала си
Lada Granta. Снимка: АвтоВАЗ

Най-големият производител на автомобили в Русия АвтоВАЗ планира да съкрати около 5000 работници и 2500 инженерни работни места заради по-слабите данни за продажбите. Това е било решено от Изпълнителния комитет, ръководен от новия директор на руската компания Бо Андерсън, предаде Ройтерс.

Съкращенията засягат около десет процента от персонала на компанията, пише руският правителствен вестник "Российская газета". Решението има за цел да стабилизира финансовото състояние на групата. АвтоВАЗ произвежда наред с останалите неща и колите с марката Lada. По данни от края на третото тримесечие на 2013 г. компанията е имала 67 135 служители.

По-рано Андерсън бе начело на руския производител на камиони Gaz, а от 14-и януари е начело на АвтоВАЗ. В Gaz шведът съкрати в рамките на пет години почти 50 000 служители.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Глупости. Съкращенията винаги водят до едно - фалит на фирмата или поглъщане от друг. Единствения резултат е временно пълнене джоба на капиталиста от натрупаната инерция, като в последствие качеството многократно се влошава, ако се реши да се пести и от инвестиции. Тоя швед е отрязал главите на 50 000, сега продължава. намирисва ми на някакъв украински сценарий в скоро време, но във формата на Толиати или както се казва сега града.
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Лексус ( преди 10 години )
    Бившите комунистически структури, трябва да се оптимизират, за да заработят добре. От една страна е жалко за съкратените, но от друга е необходимост без която не може. Щата със сигурност е бил много раздут. Тези 2500 инженери са страшно много, ако изобщо е вярно. Значи всъщнос са 25 000 и от тях махат 10%. Не знам дали има друга марка с толкова много висш персонал. В групата на Рено-Нисан марката Ауто ВАЗ ще просъществува. Пазара в Русия е огромен и все още не е напълно развит.