IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault си проправи път към Китай

Създаде съвместно дружество с Dongfeng Motor

Renault си проправи път към Китай

Френската компания Renault си проправи път към най-големия пазар в света - Китай, създавайки джойнт венчър с един от големите производители на автомобили в страната Dongfeng Motor. Договорът между двете компании е подписан вчера, съобщават от представителството на марката в България.
Renault си проправи път към Китай
Карлос Гон, председател и главен изпълнителен директор на Renault, и Ху Пинг, председател на Dongfeng Motor, при подписването на договора. Снимка: Ройтерс 

Новата компания се нарича Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), като окончателното одобрение от Комисията за национално развитие и реформи на Китай (National Development and Reform Commission, NDRC) е получено на 2 декември 2013.

Renault и Dongfeng Motor имат равно участие в съвместната компания, като инвестицията в нея възлиза на 7,76 млрд. юана (870 млн. евро).

Плановете предвиждат DRAC да изгради нов завод, който да започне производството на автомобили през 2016. Фабриката ще е с капацитет от 150 000 автомобила годишно в началото, но с потенциал за удвояване на обема в близко бъдеще.

Заводът ще бъде разположен в столицата на провинция Хубей, Вухан. Той ще бъде разгърнат върху площ от 95 хектара и ще отвори 2000 нови работни места. Всеки партньор ще внесе уникални предимства и дълбоки синергии в печелившото партньорство: R&D, иновация, дизайн…, сочи информацията от френската компания.

Производственият план на DRAC ще започне с нова гама от кросоувър модели, които ще се произвеждат с марката Renault. На по-късен етап, новият джойнт венчър ще представи гама от продукти, които ще се продават под местна марка. Продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат през 2016.

Марката Renault присъства на китайския пазар с вносни модели като Koleos и Fluence. Сега Renault превключва на по-висока предавка с плановете си за местно производство.

Благодарение на продължаващия успех на Koleos, през 2013 вносът на Renault в Китай надхвърли 30 000 автомобила (търговия на едро). Групата развива своята мрежа, като планът е тя да се разрасне от 92 дилърства през 2013 на 120 дилърства през 2016.

Dongfeng (DFM) е държавно предприятие, работещо под прекия надзор на Държавната комисия за контрол на активите и администрацията на Държавния съвет. Тя е една от трите големи автомобилни производители в Китай. Общите активи на DFM до края на 2012 възлизат на 228,4 млрд. юана (RMB) и персонал от 160 000 човека.

През 2012 DFG продаде над 3 078 500 автомобила, записвайки приходи от продажби (RMB) в размер на 389,4 млрд. юана. През 2012 DFG бе под номер 146 във Fortune Global 500, на №18 сред Топ 500 на Китайските Предприятия и №4 сред Топ 500 на Китайските Производители. Dongfeng продаде 2,82 млн. автомобила тази година (до края на октомври), което представлява ръст от 11,03%, като запазва позиция №2 в Китай.

Компанията си партнира и с други автомобилни производители, сред които PSA Peugeot Citroen, Honda, Kia.

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    мноо кух ( преди 10 години )
    куха ти е главата ! кое е само политика бре? това че хлопрел,мерцедес,нисан,волво,крайслер,сузуки са взели направо автомобила и са сменили емблемата или карат с двигатели рено.За F1 недей подхваща темата щото си мноо назад с материала (чувал си ти че ги правят в англия-къде е базата на мерцедес бе разбирач),половината от твоите английски марки вече нямат нищо общо с англия - в твойто село само английски марки ли карате плиткоумнико?
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    :))))))))) ( преди 10 години )
    Смешникко половината от тези които си изброил са с договори за сътрудничество с Рено чети малко !!!Я ни кажи кои са АНГЛИЙСКИТЕ марки.
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимния да обясни? ( преди 10 години )
    А кои не са *** бе анонимко?
  • #3
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проправиха си път, докато не ги забранят със закон като в САЩ, като разберат какви *** са!
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами нормално готвят следващото поколение Duster/Niva и търсят къде да изхвърлят поточните линии от старото. Както когато започнаха производството на Логан 2 , изхвърлиха поточните линни на стария в Русия и направиха Lada Largus
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    ping-pong ( преди 10 години )
    Е са вече ше залеят чайна с Дъстъри. И къде отиват Фауве - в Монголия, може би? :)