На 22 октомври 1959 г. е представен Jaguar Mark II. С него се поставя началото на нова ера за британския производител, който започва да произвежда не само едни от най-красивите и най-елегантни автомобили, но и най-бързите. По случай рождения ден на модела ви представяме още 4 машини на марката, които по своето време са били най-бързи от всички..jpg)
Jaguar Mark II
Новият модел всъщност представлява подобрена версия на своя предшественик Mark I. „Втори” получава 3.8-литров двигател с мощност 220 к.с., който го превръща от луксозна лимузина в почти състезателен автомобил. След пускането си на пазара Mark II става много популярен, но не сред богаташите, а сред ... бандитите и полицаите. Това е защото машината ускорява от 0 до 100 км/час за 8.5 секунди, а максималната скорост, която достига, е 201 км/ч. Към това трябва да се добави отлично пътно поведение, благодарение на твърдото окачване.
Освен това Mark II е красив и разполага с богато оборудване на салона. Нищо чудно, че привлича бандитите, които обичат лукса и високите скорости. Както и полицаите, работещи под прикритие. За тях наличието на подобна машина е по-лесен начин да се внедрят в престъпния свят.
Между другото, Mark II успешно участва в шампионата Sedan Racing, който се провежда в САЩ, Европа и Австралия. Там той често печели призови места под управлението на редица известни пилоти. И впечатлява не само с бързината, но и с изискания си външен вид.
Jaguar XJ13 
През 1966 г. се появява автомобил, чиято цена към момента е повече от 15 млн. долара. Това е защото от него има само един модел, който е сглобен от катастрофирал опитен образец. Този шедьовър е създаден специално за участие в състезанието на „Льо Ман” и разполага с 5.0-литров V12 с мощност 509 к.с., което му позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди и максимална скорост от 280 км/ч. Теглото на XJ13 е само 998 кг., като той разчита на 5-степенна механична скоростна кутия.
Jaguar XJ13 има поразяващ външен вид, като създателите му твърдят, че няма конкуренти по отношение на красотата и звука на мотора. Моделът обаче така и не достига до участие в състезания, тъй като заявената скорост е твърде ниска.
Jaguar XJ220 
Jaguar XJ220 се счита за първата суперкола на компанията. Всичко започва, когато директорът Джим Рендъл и отборът The Saturday Club виждат Porshe 959, подготвено за участие в състезания от група В. От този момент в Jaguar започват да работят върху създаване на автомобил със задвижване на четирите колела, който да изведе компанията на върха. 
Първоначално проектът представлява продължение на XJ13 – прототип със средно разположен двигател, който така и не е пробван в състезания. Постепенно обаче е променена формата на автомобила, който изглежда далеч по-съвременно. Голямото предизвикателство е било да се създаде машина, която е аеродинамична, конкурентоспособна и приспособена за движение по пътищата.
Заради ограничения в бюджета обаче отпадат някои от намеренията на конструкторите. Вратите – тип гилотина са заменени от стандартни, отпада и системата за задвижване на четирите колела. Вместо 6.2-литров V12 под капака се оказва състезателен V6 с турбо от Jaguar XJR-11. Въпреки че този мотор предлага 542 к.с., автомобилът е критикуван от мнозина, които са на мнение, че класата му не е за V6 двигател. Все пак ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост е 352 км/ч. Разходът обаче също „впечатлява” – 28 л/100 км.
Jaguar Project 7 
Този спортен роудстър е създаден на платформата на серийния Jaguar F-Type. Интересното е, че името на модела е вдъхновено от 7-те победи на марката в „Льо Ман”, три от които са на легендарното купе D-Type. За разлика от своя прародител, Project 7 е егоист – в кабината му има само едно място, което е поставено с 30 мм по-ниско от обичайното. А мястото на пътника е предназначено за каската на пилота.
Jaguar Project 7 разполага с карбонови елементи, сред които са престилките, предната броня, задния дифузьор и антикрилото. 
За сваляне на теглото автомобилът е останал и без покрив. Спортната кола разчита на 5.0-литров V8 двигател с компресор, като мощността му e 550 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.2 секунди.
Jaguar C-X75 
Ако Project 7 вече е завършен автомобил, то C-X75 е само опитен образец, какъвто е бил и XJ13. Той трябва да бъде въплъщение на всички модели на марката в едно – напълно нов и футуристичен. Външният му вид намеква за последното поколение на машините Jaguar, а интериорът му просто поразява.
Интересното е, че под капака няма двигател с вътрешно горене, а 4 електромотора, всеки един от които развива 196 к.с. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/м за 3.4 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч. От място този концептуален модел вдига 300 км/час за 15.7 секунди. 
Като цяло C-X75 е начинът, по който компанията иска да изкаже уважението си към всички спортни модели на Jaguar, участвали в състезанието „Льо Ман”. Така че никак не бива да се учудваме, ако един ден видим на пистата състезателен автомобил, който поразително прилича на тази машина.
Снимки: Jaguar


0