IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите, които никой не може да си купи

Сред тях има музейни експонати и едно пластмасово корито

Автомобилите, които никой не може да си купи

В наши дни, на практика, може да се купи абсолютно всичко. Дори и уникален автомобил. Има обаче една категория машини, които дори и най-богатият колекционер не може да притежава. А на въпроса "Колко струват?", не могат да отговарят дори експерти и аукциони къщи. Изданието Conceptcarz посочва някои от тези автомибили.

Duesenberg Model J

Автомобилите, които никой не може да си купи
Това е един разкошен американски автомобил, изпреварил времето си. Model J излиза за първи път през 1928 и предлага множество необичайни за времето си технически решения. В неговата основа лежи съвсем нова за тогавашните стандарти рама с 6 напречни греди. На шасито е поставена непозната до този момент система за смазване, която автоматично сработва при скорост от 100 км/ч. Сред приборните панели има две сигнални лампи, предупреждаващи за необходимост от смяна на маслото при пробег от 750 и 1500 мили.
Автомобилите, които никой не може да си купи
Двигателят на автомобила също е произведение на инженерното изкуство - редови, с 8 цилиндъра и 265 к.с. Сега почти всяко второ или трето возило може да се похвали с такава мощност, но за времето си тя е предизвиквала истинска еуфория сред автомобилистите. Любопитното е, че по това време нито един стенд за измерване на мощността не е бил пригоден за работа с толкова мощен агрегат.
Автомобилите, които никой не може да си купи
Model J е пуснат в серия от 481 екземпляра, като сред собствениците му се нареждат звездите на Холивуд по това време Грега Гарбо и Гари Купър, както и няколко кралски семейства. Опиянени от славата, от Duesenberg решават, че могат да направят автомобила още по-мощен, по-бърз и по-стилен. И през 1993 се появява Duesenberg SJ Twenty Grand (на снимките). Името Twenty Grand означава "20 000" - именно това е цената му, която е почти цинична за времето си. Двигателят на Model SJ е същият, но с увеличена мощност - 320 к.с., което става благодарение на поставения компресор.

Автомобилите, които никой не може да си купи

Точно тази модификация в наши дни е безценна. Машината е единствена по рода си и не е сменяла собственика си от 35 години. Автомобилът попада през 1978 г. в частната колекция на семейство Незеркат в Калифорния и както изглежда, никой няма намерение да се разделя с нея. Направени реплики на колата в наши дни се продават за милиони долари, което означава, че Model SJ спокойно може да счупи всички рекорди по стойност.

Buick Y-Job

Автомобилите, които никой не може да си купи
Този изящен автомобил се появява 4 години след Model SJ. Автор на проекта е знаменития Хърли Ърл, който по това време е вицепрезидент на General Motors. Според мнозина, това е първият концептуален модел в историята на автомобилостроенето.

Трябва да се отбележи, че минаващият за голям ексцентрик по това време Хърли Ърл, всеки ден е ходил на работа с тази кола.
За създаването на Y-Job са въведени редица иновационни технически решения. Автомобилът разполага с подвижни фарове, механично управление на покрива и електрически стъкла. Много от елементите на дизайна - като решетката на радиотора с вертикални ребра, стават отличителна черта на следващите модели на Buick.

Автомобилите, които никой не може да си купи
В момента този единствен екземпляр се съхранява в музея на General Motors и няма как да бъде купен. Както и няма шанс да се разбере неговата реална цена.

Dale

В историята на световното автомобилостроене има един екземпляр, който ясно се отделя от останалите. Всички коли са еднакви - каросерия, колела и двигател. При Dale обаче има едно "НО", тъй като този автомобил никога не е съществувал.
Автомобилите, които никой не може да си купи
Историята е започва през 1975, когато някоя си Елизабет Карлмайкъл успява да убеди група инвеститори да вложат повече от 2 млн. долара в проекта Dale. Той представлява създаването на триколесен суперавтомобил, който да харчи едва 3 л/100 км. Мадам Карлмайкъл избира идеалното време за осъществяне на проекта - Америка все още не се е възстановила от петролната криза от 1973 и всички разработки, свързани с идеята транспортът да се направи по-икономичен, се приемат с голям ентусиазъм.

Елизабет успява да промие мозъците на предприемачите с убедителни разкази за свой-собствен завод в Калифорния, в който работят 100 000 души. Тя разказва с огромен ентусиазъм за самата кола, като твърди, че с нея се е ударила в стена със скорост от 50 км/ч и каросерията е оцеляла. Както и че центърът на тежестта на автомобила е толкова нисък, че той няма как да се обърне. Карлмайкъл обещава производство от 88 000 бройки през първата година, а през втората това количество трябвало да достигне 250 000 бройки.

Автомобилите, които никой не може да си купи
Парите са събрани за кратко време, но вместо масово производство инвеститорите получават два автомобила. Първият е безмоторен прототип, а вторият - компактен, но ужасно сглобен модел. Самата Елизабет Кармайкъл също се оказва менте - за нея през цялото време се е представял мъж на име Джери Дийн Майкъл. На въпроса "Къде са инвестираните милиони?", той така и не отговаря. И съответно влиза в затова. Каква е събдата му по-нататък не се знае. Както не се знае и колко струва пластмасовото корито, което получават инвеститорите за парите си. В случая неговата стойност никак не е малка, защото то е паметник на най-голямото мошеничество, извършено в историята на автомобилостроенето. А както е добре известно - историята не се продава.

Снимки: Conceptcarz

Тагове: duesenberg model j dale
0 от 500