Audi официално представи нова версия на хечбека A3 Sportback, която носи името g-tron и работи на синтетичен метан. Модификацията е част от проекта на германския производител по пускането на собствено предприятие във градчето Верл. Там ще се произвежда газ за такива автомобили.
Това гориво в Audi наричат e-gas. То се произвежда благодарение на електричество от възобновяеми енергийни източници чрез електролиза на вода. В резултат на реакцията се отделят водород и кислород, след което сместа от водород и въглероден диоксид се използва за получаване на синтетичен метан.
Полученото гориво напълно отговаря химически на обикновения природен газ, затова хечбекът може да работи както на двата вида метан, така и на обикновен бензин. Германската компания разчита да използва e-gas за зареждане на 1500 екземпляра A3 g-tron, които ще бъдат произведени в близко бъдеще. Всеки един от тях ще навърти тестове от по 15 000 км.
Хечбекът е снабден с модернизиран 1.4 TFSI двигател, който е с доработени блок, турбина, система за впръскване и катализатор. Агрегатът развива 110 к.с. и 200 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч колата ускорява за 11 секунди, а максималната скорост е 190 км/ч. Разходът на гориво е около 3.5 кг. газ на 100 км пробег. Нивото на вредни емисии СО2 е 95 гр/км.
С едно зареждане Audi A3 g-tron при придвижване на газ изминава 400 км, а с използване и на бензин може да измине още 900 км. Машината автоматично преминава на бензин, когато налягането в резервоара падне до 10 бара.
Газът се съхранява в два резервоара под пода на багажника, като всеки събира по 7 кг. метан. Резервоарите тежат с 27 кг по-малко от стандартните за бензин и имат конструкция от 3 слоя. Налягането в тях е 200 бара.
Премиерата Audi A3 Sportback g-tron ще бъде на стартиращото следващата седмица изложение в Женева. Там ще видим и хибридната версия на модела - A3 e-tron. Тя е с агрегат с обща мощност 204 к.с. и 350 Нм въртящ момент. В агрегата влизат 1.4 литров бензинов двигател с мощност 150 к.с., електромотор (75 кВт) и нова, 6-степенна роботизирана скоростна кутия e-S tronic с двойно сцепление.
Снимки: Audi