Освен стандартните версии на новото поколение Clio - хечбек и комби, на изложението в Париж бе представен спортния RS модел. Той е преминал през пълна промяна, като вече се конструира на нова платформа, разполага с турбо-двигател и трансмисия с два съединителя.
Новия двигател е с обем 1.6 литра, като генерира 200 к.с. и 234 Нм. Мощността е аналогична с тази на стария 2.0-литров атмосферен двигател, но се постига при по-ниски обороти - 6000 об/мин. (7200 об/мин. при стария модел). Максималният въртящ момент е увеличен с 26 Нм, като освен това е наличен още при 1750 об/мин (5400 об/мин. при стария модел).
Съществена промяна има и при трансмисията. Тя вече не е механична, а автоматична. Става дума за новата скоростна кутия с два съединителя на Renault - EDC (Efficient Dual Clutch), разполагаща с 6 предавки. Тя сменя скоростите автоматично, но разполага и с ръчен режим, действащ с пера на волана. Трансмисията разполага и с Race режим, при който сменя предавките за нищожните 150 милисекунди.
Освен това, новото Renault Clio RS разполага и с два режима на управление - Normal и Sport, които се избират от познатия RS бутон. Тези режими влияят върху работата на двигателя и трансмисията, както и върху чувствителността на волана, газта и спирачките. Също като при Megane RS, новото Clio RS ще се предлага с два вида шаси - стандартно (Sport) или спортно (Cup).
За съжаление французите не разкриват динамичните характеристики на новия модел. Очаква се обаче ускорението от място до 100 км/час да отнема по-малко от 6.5 секунди. Колата ще се предлага и с опционална Лънч Контрол система, която ще позволява още по-бързо ускорение.
Стандартно Renault Clio RS 200 ще се оборудва със 17-инчови джанти, а като опция ще се предлагат 18-инчови. Спирачната система разчита на предни дискове с размер 320 мм, които са с 8 мм по-големи от тези стария модел.
Що се отнася до дизайна, той е точно такъв, какъвто можем да очакваме от RS модел на Renault. Формите са агресивни, предницата е във F1 стил, а отзад виждаме масивна броня с дифузер. В кабината спортната тема е продължена със спортни педали, спортни седалки, спортен волан и специални означения на модела. В стандартното оборудване влизат старт бутон, безключов достъп, навигационна система с чувствителен на допир дисплей, инфо-развлекателната система с достъп до интернет R-Link, паркинг сензори и др.
Цените на модела ще бъдат съобщени в близките месеци