IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълна промяна за Renault Clio RS

Спортния хечбек премина на турбо-двигател и трансмисия с два съединителя

Пълна промяна за Renault Clio RS

Пълна промяна за Renault Clio RS
Освен стандартните версии на новото поколение Clio - хечбек и комби, на изложението в Париж бе представен спортния RS модел. Той е преминал през пълна промяна, като вече се конструира на нова платформа, разполага с турбо-двигател и трансмисия с два съединителя.

Новия двигател е с обем 1.6 литра, като генерира 200 к.с. и 234 Нм. Мощността е аналогична с тази на стария 2.0-литров атмосферен двигател, но се постига при по-ниски обороти - 6000 об/мин. (7200 об/мин. при стария модел). Максималният въртящ момент е увеличен с 26 Нм, като освен това е наличен още при 1750 об/мин (5400 об/мин. при стария модел).

Съществена промяна има и при трансмисията. Тя вече не е механична, а автоматична. Става дума за новата скоростна кутия с два съединителя на Renault - EDC (Efficient Dual Clutch), разполагаща с 6 предавки. Тя сменя скоростите автоматично, но разполага и с ръчен режим, действащ с пера на волана. Трансмисията разполага и с Race режим, при който сменя предавките за нищожните 150 милисекунди.

Освен това, новото Renault Clio RS разполага и с два режима на управление - Normal и Sport, които се избират от познатия RS бутон. Тези режими влияят върху работата на двигателя и трансмисията, както и върху чувствителността на волана, газта и спирачките. Също като при Megane RS, новото Clio RS ще се предлага с два вида шаси - стандартно (Sport) или спортно (Cup). 

За съжаление французите не разкриват динамичните характеристики на новия модел. Очаква се обаче ускорението от място до 100 км/час да отнема по-малко от 6.5 секунди. Колата ще се предлага и с опционална Лънч Контрол система, която ще позволява още по-бързо ускорение.

Стандартно Renault Clio RS 200 ще се оборудва със 17-инчови джанти, а като опция ще се предлагат 18-инчови. Спирачната система разчита на предни дискове с размер 320 мм, които са с 8 мм по-големи от тези стария модел.

Що се отнася до дизайна, той е точно такъв, какъвто можем да очакваме от RS модел на Renault. Формите са агресивни, предницата е във F1 стил, а отзад виждаме масивна броня с дифузер. В кабината спортната тема е продължена със спортни педали, спортни седалки, спортен волан и специални означения на модела. В стандартното оборудване влизат старт бутон, безключов достъп, навигационна система с чувствителен на допир дисплей, инфо-развлекателната система с достъп до интернет R-Link, паркинг сензори и др.

Цените на модела ще бъдат съобщени в близките месеци

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 88888 ( преди 11 години )
    Абе какво се хабиш да обясняваш на кретенчета, за които глокниците на Киа и Хюндай са върха на сладоледа? За тях корейските боклузи са супер фхубави коли.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    88888 ( преди 11 години )
    те защото не стават за ралита заради туй ги пръсват да ги карат по ралита. Имегана рс щото и той е *** и ейййката е най-бързата кола с предно предаване смешни сте французите са едни от най-добрите в моторните спортове особенно в ралитата и в F1
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ми на рали сливен Тодор Славов спечели Colin McRae Flat Out Trophy защото с кола с предно предаване ( клио) наказа няколко състезатели с коли 4х4 от доста по-висок клас
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Модератора ( преди 11 години )
    Колко е спокойно без Гущера!!!!!
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Вагнер ( преди 11 години )
    Бъчварю селски,това недоразумение ще те прави див и щастлив,на старт и на писта.
  • #11
    10 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Надали някоя сериозна фирма по света ще купи такова недоразумение като рено!Виж за селяците като теб не отговарям.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Виж, даже 1 час не ти отговарят"Да си чувал, че не всеки пише коментари в нета? Да не говорим колко малко хора имат интернет вкъщи, повечето ползват нет само в работата.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бъчи,ти ли написа ,че Нисан е купил Рено?
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Off, спирам да пиша тук. Преиначвате ми коментарите. Поне ги трийте. По-добре е.
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    А СЕАТ e спортната марка на Фолксваген. Поне така се опитват да я представят от концерна и Ауто Билд. За Шкода остава практичността на ниска цена, а Фолксваген е нещото с висока цена за хора, незаинтересовани от практичността и спортното излъчване, но нямащи пари за Ауди.