Нико Розберг спечели Гран при на Китай (трети кръг от шампионата на F1 2012), след като ден по рано си извоюва и полпозишън.
Това е първа победа в кариерата на германеца и първа за Mercedes от 57 години насам. Розберг, който стартира от първа позиция бе начело на колоната от старта до финала, с изключение само, когато беше в пита.
Той контролираше събитията в челото и спечели една от най-дългоочакваните и важни победи за себе си и за тима си.
Резултатът прави Розберг първият победител за заводския отбор на Mercedes от далечната 1955-та, и успехите на Хуан Мануел Фанджо.
Решаващ фактор за доминацията на Нико се оказа стратегията с гумите. Розберг завърши на 21 сек. пред Бътън, след като посети два пъти бокса. Разликата можеше да е по-малка, но Бътън бе забавен в пита. След третата смяна на гуми британецът излезе на пистата шести, попадайки в трафик от претенденти за първите места.
Съотборникът на Дженсън, Люис Хамилтън допълни местата на стълбичката, а двамата пилоти на Red Bull – Марк Уебър и Себастиан Фетел завършиха четвърти и пети.
Въпреки проблемите с износването на гумите през първите две състезания от сезона, сега Mercedes се справи перфектно Розберг можеше да разчита на колата между двете спирания за смени. В първите обиколки Нико водеше пред съотборника си Михаел Шумахер. Постепенно той увеличаваше аванса си в челото, докато седем-кратният шампион отпадна заради лошо монтирана гума. Бътън беше основният дразнител за пилотът на Mercedes. Британецът направи добър старт, излизайки на трета позиция. На моменти той постепенно подобряваше най-добрите времена за обиколка, но така и не успя да притисне сериозно победителят. Съотборникът му Хамилтън караше със същата стратегия, като и след вторите смени излезе с „меки“ гуми.
Далеч от лидера Фетел беше следващият, разчитащ на стратегия с два пита. Той стартира 11-ти и завърши пети , на секунда пред Грожан. В края обаче бе безкомпромисно изпреварен от съотборника си Марк Уебър. Грожан също премина дистанцията с две спирания, като втората дистанция между стоповете (стинт) беше много дълга.
Двата Williams-а имат повод за радост, след като и двамата им пилоти влязоха в зоната на точките. Бруно Сена и Пастор Малдонадо заеха седмо и осмо място, въпреки че потеглиха от дъното. Фернандо Алонсо финишира на същото място, от което стартира – девето. Можеше и да е по-напред, но при лошо изпреварване на Малдонадо се срина на 11-то. Все пак успя да си върне две места, но вече не е лидер във временното генерално класиране. Там начело излезе Люис Хамилтън.
Камуи Кобаяши спечели последната точка от състезанието. Той загуби доста позиции, карайки с три влизания в бокса. Факта, че Перес, каращ с два пита завърши непосредствено след него говори, че Sauber имаше трудности в това състезание.
Райконен, който в началото се намеси сериозно в челото финишира едва 14-ти, тъй като имаше проблеми с гумите преди края на надпреварата и загуби поне десет позиции.
Класиране от Гран при на Китай
1. Розберг Mercedes 1ч. 36:26.929
2. Бътън McLaren-Mercedes + 20.626
3. Хамилтън McLaren-Mercedes + 26.012
4. Уебър Red Bull-Renault + 27.924
5. Фетел Red Bull-Renault + 30.483
6. Грожан Lotus-Renault + 31.491
7. Сена Williams-Renault
8. Малдонадо Williams-Renault
9. Алонсо Ferrari
10. Кобаяши Sauber-Ferrari
Класиране след третия кръг на 2012
1. Люис Хамилтън McLaren-Mercedes 45 точки
2. Дженсън Бътън McLaren-Mercedes 43 точки
3. Фернандо Алонсо Ferrari-Ferrari 37 точки
4. Марк Уебър Red Bull-Renault 36 точки
5. Себастиан Фетел Red Bull-Renault 28 точки
6. Нико Розберг Mercedes-Mercedes 25 точки