IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

От Индонезия по „Пътя на коприната“

14 пътешественика, 4 автомобила Toyota Fortuner, 25 000 километра по стъпките на Марко Поло – са факти от индонезийската експедиция, която спря в София на път за Венеция.

От Индонезия по „Пътя на коприната“

От столетия „Пътят на коприната“ е едно от най-големите предизвикателства за всеки пътешественик. Дестинацията от Европа към Далечния изток привлича авантюристите не само защото е изпълнена с изненади и перипети, но и поради факта, че е пропита с история, че може да срещнеш хиляди интересни хора и най-вече защото преодоляването й със сигурност променя напълно живота на човека.

Историческите сведения за сухоземния мост между Далечния и Близкия изток датират от второто столетие преди Христа. Пътищата имат стотици разклонения, но Големият северен път е сред най-важните. Той е пресичал целия Азиатски континент и е достигал до непознатите тогава земи на Индия и Китай. Всички велики цивилизации са използвли пътя, за да развият търговията си и да станат още по-велики: Китай, древен Египет, Месопотамия, Персия, Индия, Рим и др.

През втората половина на 13-ти век венецианецът Марко Поло преминава по Пътя на керваните и след срещата му с великия хан на Монголската империя, Кубалай слага начало на духовен, културен и търговски обмен между закостенялата тогава средновековна Европа и Далечния Изток. Записките, които показва, след завръщанеето си дават трасък на търговията с интересния и необятен свят отвъд Азиатската пустош.

Преди 8 века Европа тръгва по старият, нов „Път на коприната“, за да открие силно развитата икономика на Изтока, хартиените пари и хората от „другия свят“.

Времената от тогава се промениха, но пътя на коприната все още има своето значение за отношенията между Изтока и Запада.

14-те пътешественици – така може да бъдат наречени индонезийците, поели по предизвикателния маршрут от Джакарта (Индонезия) до града на Марко Поло (Венеция).

Те са потеглили от столицата на островната държава на 22-ри август, като техният керван се състои от 4 подготвени оф-роуд автомобила Toyota Fortuner.

Това са познатите в Европа пикапи Toyota Hilux, но със затворено багажно отделение. Моделът е с бензинов мотор и автоматични скорости и се произвежда в Индонезия. На борда на автомобилите има всичко необходимо за прекосяване на пустинята и високите планини.

До момента са минали през Малайзия, Тайланд, Лаос, Китай, Киргизстан, Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран, Турция.

Пробега до идването им София, по техните думи е 22 000 км, а до крайната им цел, която ще покорят на 22 декември, остават около 3000.

Целта на експедицията Fastron Metro TV Europe-Asia 2011 е да „популяризира Индонезия по света, демонстрирайки, че са представители на една модерно-развиваща се страна. Освен това авантюристите снимат филм за своите приключения, с който ще покажат и какво се е случва с „Пътя на коприната“ в днешни времена.

Разстоянията, които изминавли дневно били между 350 и 900 км. Рядко са правили биваци и предимно отсядали в хотели. Не са имали особени проблеми с колите, с изключение на една скъкана биалетка, в Казахстан, която са отремонтирали едва при идването си в България.

Всъщност България и "Тойота Балканс“ са като оазис за тях, след многото километри оф-роуд. У нас те са получили пълно техническо съдействие (каквото до сега не са имали никъде по пътя си) и време за почивка.

Традиционно трудно са минали от Китай в Казахстан, където границата е на 2900 метра надморска височина. Проблеми с намирането на горива пък са срещнали в Узбекистан.

До момента са похарчили около 9000 долара за бензин, а средния разход на тойотите е бил около 12л/100км.

От Бъргария, керванът се отправя през Сърбия и Унгария към крайната цел Венеция, а от там екипа се прибира със самолет в Индонезия.

0 от 500