fallback

Две димящи дула: тестваме новия Volkswagen Arteon Shooting Brake

Доказателството, че един комби модел може да бъде и елегантен - макар и на известна цена

Обикновено фейслифтът на един модел е възможност за производителя да осъвремени малко мултимедията, да добави няколко дребни украшения по дизайна и така да си осигури още две-три години спокойни продажби.                 С Volkswagen Arteon обаче не е така. Първият му фейслифт ни носи преобразени двигатели, куп нови системи и, което е по-съществено, един изцяло нов модел: Arteon Shooting Brake.

Понятието Shooting Brake се ражда през XIX век за конски впрягове, специално пригодени да превозват дългите пушки на ловджиите. После идеята се прехвърля и към автомобилите, с леко променено значение: Shooting Brake вече е издължена отзад версия на двуврат автомобил, с много повече товарно пространство.           Между нас казано, този Arteon не отговаря на нито едно от двете условия. Както виждате, той определено не е с две врати. А 565-литровият му багажник, макар и внушителен, всъщност е по-голям от този на стандартния фастбек модел с нищожните два литра.            Защо тогава от Volkswagen упорстват да го наричат Shooting Brake? Защото смисълът на това понятие се е променил за трети път, вече под натиска на маркетинга, и в наши дни означава нещо като кръстоска между комби и купе. Нашият Arteon е точно това: платформата на Passat, но с доста по-снижен и елегантен дизайн. Красотата е в очите на гледащия, разбира се, и вие можете сами да прецените за себе си дали ви допада. На нас този автомобил определено ни се струва приятен за окото.            Погледнат отстрани, изглежда огромен, но всъщност е със същата дължина като стандартния Arteon - 4.86 метра. Комби версията на Passat е с три сантиметра по-дълга.           Пътното му поведение също е идентично: добре балансирано между комфорт и динамика. Мекото адаптивно окачване позволява известно накланяне в завоите, но пък сцеплението е отлично, а воланът - изключително прецизен. Острите завои са забавни, но тази кола е замислена по-скоро за дълги и удобни пътешествения, а не за спорт.              Двигателите са направили сериозна крачка напред, за да отговорят на новите европейски реалности. Базовата версия е с 1.5 турбо, познат ни от Golf, и със 150 конски сили. Има също плъг-ин хибрид със 156 коня комбинирана мощност. Но все пак основните продажби ще се падат на по-големите агрегати - двулитровия турбобензин, с мощност между 190 и 280 коня, и двулитровия турбодизел, който може да е 150 или 200 конски сили.

 

Volkswagen Arteon Shooting Brake

200 к. с. максимална мощност

400 Нм максимален въртящ момент

233 км/ч максимална скорост

7.8 секунди 0-100 км/ч

Ние тестваме именно дизела, комбиниран със 7-степенна DSG кутия с двоен съединител, и с 4Motion система за задвижване на четирите колела. Добрият стар TDI всъщност е коренно преобразен: с множество оптимизации за понижаване на разхода и с двойно впръскване на урея за максимално ниски вредни емисии. Германците обещават среден разход от 6 литра на 100 километра в смесен цикъл. Ние постигаме малко над 7 литра, но с доста спирания и тръгвания, и с честичко включване на отоплението на седалките. Така че официалната цифра вероятно е реалистична.            Отвътре Arteon силно прилича на Passat: рафиниран, изчистен, може би дори малко скучен. Но мястото е предостатъчно за петима, на задната седалка могат да седят и дългучи, има и много място за дребни и не толкова дребни вещи.             Позицията на шофьора дава добра видимост. Приборите пред него са заменени от 26-сантиметров дигитален панел, способен да показва какво поискате - от скоростта до навигационната карта. Мултимедията също има голям и приятен като графика екран, който в по-високите версии върви с разпознаване на жестове и с гласов асистент. Навигацията все така ни се струва малко неинтуитивна, но бързо се свиква.            Разбира се, налице са и всички възможни системи за сигурност, включително адаптивен круиз контрол, който функционира чак до 210 километра в час, може да спира и да потегля съвсем сам в трафика.           Стартовата цена за Arteon с 1.5-литров мотор и ръчни скорости е 57 000 лева. Не е чак толкова много, защото тази кола има необикновено богато като за Volkswagen стандартно оборудане. То включва 18-цолови алуминиеви джанти, LED светлини с асистент за дългите, автоматично затъмняване на вътрешното и външите огледала, радио с 8-инчов дисплей и 8 говорителя, мултифункционален кожен волан и кожен скоростен лост, асистент за поддържане на лентата и парктроник отпред и отзад.             По-горното ниво добавя адаптивно окачване, отопление на седалките и предното стъкло, и декорации от дърво.

Най-високото ниво е R-line - това, което виждате. С двулитров дизел, 200 коня, автоматични скорости и задвижване на четирите колела, тази кола започва от 79 300 лева - с шест хиляди над сравнимия Pasat комби. Разликата не е малка, при положение, че Passat дава и повече товарно пространство.

Но Arteon го превъзхожда в две отношения, които си струват доплащането. Първо, той не е толкова масов. И второ, изглежда несравнимо по-добре.

Още снимки от теста на Arteon Shooting Brake вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #10
    angel ( преди 3 години )
    профила на колата много прилича на Рено Лагуна 3 комби...
  • #9
    Да се вземат ( преди 3 години )
    Абе от статията разбрах, че таргег групата са кочияшите!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Това ще е служебната/фирмената кола на Германия.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Много пари за тоя интериор и технологии. Шасито е тоталка.
  • #6
    bg ( преди 3 години )
    Отвън е готина, но отвътре обикновен Пасат
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Това не е име бе, Порфирий :D
  • #4
    край ( преди 3 години )
    Маалиии страшен. С две димящи дула. Да не се окаже че купувачите му са първи и последни собственици поради забрана да се кара в белия свят поради димиящите дула.Или ще се ползва да се карат картофи и винкели в Перник.
  • #3
    Комедии ( преди 3 години )
    Ти освен професор по инженерство, си и завършен естет, а
  • #2
    бг смешки ( преди 3 години )
    хубава кола ....само че явное снимана у БГ-то като гледам разрухата отзад ...някак си не върви !
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    хейтът започва сега !!!!!
fallback
Последни