За размера си остава спорно. Но ръстът със сигурност има значение, особено на автомобилния пазар. Затова и Volkswagen продължава практиката да качва на високи обувки стандартните си модели.
СЛЕД TOUAREG, Тiguan и Т-Roc сега идва ред на четвъртия германски кросоувър: T-Cross. В основата му е същата модулна платформа, на която е построено и Polo. Но двата модела далеч не са близнаци: T-Cross е не само по-висок, но и по-широк, по-дълъг и с по-голямо междуосие. Пътният просвет е 184 милиметра - доста добре за градски кросоувър с предно предаване.
ВЪПРЕКИ ПО-ГОЛЕМИТЕ ГАБАРИТИ обаче новият модел не отстъпва много на Polo като управляемост. Лесно и непринудено се справя с поредиците завои по планинските пътища на Майорка, където го тестваме. Увереното и предсказуемо поведение ще е един от основните козове на T-Cross.
Шумоизолацията също е на доста добро ниво, без значение какъв двигател имате под капака. Засега изборът е само от три. Ние тествахме еднолитровия турбобензин със 115 конски сили, а също и добрия стар 1.6 TDI със 110 коня. Бензиновият мотор има и по-слаба версия, но тя няма да се предлага в България. През лятото ще дойде и по-мощният 1.5 бензин със 150 коня.
ДОРИ И ТРИЦИЛИНДРОВИЯТ бензинов мотор обаче се справя съвсем прилично, което не е чудно, защото въртящият момент при него достига солидните 200 нютонметра. За пъргавината заслуга има и собственото тегло от тон и четвърт - съвсем умерено за днешните стандарти, макар и с половин тон над оригиналния Golf.
115 к. с. максимална мощност 200 Нм макс. въртящ момент 10.2 секунди 0-100 км/ч 193 км/ч максимална скорост |
При дизела въртящият момент е още по-добър, но, честно казано, не сме убедени в смисъла от такъв избор. С него успяхме да постигнем около 6 литра на сто разход, а забележимо по-евтиният бензинов мотор даде около 7. Освен това той се предлага с 6-степенна скоростна кутия, докато дизелът е само с пет. Можете да изберете и 7-степенен DSG автоматик, но това се отразява чувствително на цената. За бензин с ръчни скорости тя започва от около 33 000 лева, автоматикът я качва до над 36 000. Дизелът започва от 37 000 и стига почти 40 хилядарки, ако добавите DSG.
КОНЦЕПЦИЯТА ЗА ИНТЕРИОРА е близка до тази на Polo и всъщност как ще изглежда, зависи най-вече от вас. Ако изберете контрастни цветове на седалките и цветни елементи по таблото, T-Cross е свеж и забавен. Ако наблегнете на черното и сивото, става приглушен и даже, смеем да кажем, скучен. Пластмасите са здрави и добре сглобени, но твърди. Ако искате по-луксозни материали, ще трябва да погледнете към Тiguan.
С ергономията компромиси няма: удобни седалки, лесен за настройване волан, приятна позиция на седене. Екранът на мултимедията е монтиран високо и се вижда ясно дори при ярко слънце.
РАЗЛИКАТА С POLO е във вътрешното пространство: тук дори доста високи хора могат удобно да се разположат отзад. Задните седалки могат да се плъзгат напред и при нужда ще увеличат обема на багажника до 455 литра.
Списъкът с електронните асистенти е, разбира се, достатъчно дълъг. Можете да имате помощник при паркиране, автоматично следене на лентата, както и система, която следи дали сте уморен.
Накратко, това е удобен и лесен за употреба градски автомобил, който по наше мнение ще ловува главно за досегашните клиенти на Polo. Което впрочем едва ли притеснява Volkswagen: в този сегмент нормите на печалба са доста по-добри.