fallback

Ford връща Fiesta с помощта на Renault

Двете компании обединяват усилия за разработка на електромобили

Европейският пазар на електрически превозни средства получи нов импулс след подписването на стратегическо споразумение между Renault Group и Ford. Компаниите обединиха усилия в разработването и производството на два нови достъпни електрически автомобила, които Ford изгражда на базата на платформата Ampere ЕV.

Шефовете на Ford - Джим Фарли (вляво) и на Renault - Франсоа Прово, сложиха подписите си под споразумението за сътрудничество между двете компании.

Производството ще бъде разположено във френските заводи на Renault, което ще намали логистичните разходи и ще ускори въвеждането на нови продукти на пазара. Първият серийно произведен автомобил по партньорството трябва да се появи в началото на 2028, като това ще бъде версия на Renault 5 с емблемата на Ford. И за нея ще бъде върнато Fiesta - модел, който е добре познат на европейски потребители, но въпреки успешното си представяне на пазара беше спрян от производство.

Въпреки използването на технология Renault, бъдещите електрически автомобили ще запазят характера на Ford – собствени настройки на шасито, динамика и потребителско изживяване. Компаниите подписаха писмо за намерение, за да проучат възможностите за съвместна работа в сегмента на леките търговски модели. Тази посока е особено важна за Европа, където търсенето на компактни ванове и електрически LCV продължава да расте.

Сътрудничеството ще позволи на двата гиганта да обединят инженерните ресурси, да увеличат доставките на компоненти и да повишат производствената ефективност. На фона на затягащите екологични изисквания на Европейския съюз, такива съюзи стават все по-логични: конкуренцията се измества към областта на технологиите и разходите за притежание, вместо към изолацията на брандовете.

Автомобилният пазар през 2025 вече показа, че стратегическото сътрудничество е основният начин за създаване на достъпни електрически превозни средства. И съюзът между Renault и Ford е поредното доказателство за тази нова индустриална реалност.

fallback
  • #7
    бъчваря ( преди 21 часа )
    До 1. Ти гледал ли си цените като цяло днес? Наистина, че са доста завишени, но не само при Форд е така. Когато навремето си купувах Фиеста, тя почваше от 15к, без климатик, абс, ел. стъкла и т. н. Д ес все още, ако искаш отопление на седалки, предно стъкло и дори безключов достъп, трябва да доплащаш в Пума. Цената се закотвя на 60к със сносен мотор. И навсякъде е така при конглокенцията. Малка, оборудвана кола, няма под 50к. А аз китаец няма да взема никога. Те дори и руснаците странят.
  • #6
    анонимен ( преди 1 ден )
    Няма как рено 5 да го докарат да зприлича на фиеста, трудно ще докарат пропорциите.
  • #5
    до#2 ( преди 1 ден )
    Конглокенцията пак се появи , много си упорит !
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 ден )
    Форд в Европа само ребрандирани автомобили на други марки ли ще продават?!? Те в момента май само това правят - освен американските Мустанг и Бронко и бусовете
  • #3
    Ами ( преди 1 ден )
    До преди няколко години можеше да си вземеш клио на цената на фиеста,ама я виж новото клио което излезе скоро. Да не говорим за Дачия която тръгва с цените да догонва брандове които са по висок клас
  • #2
    анонимен ( преди 1 ден )
    Така става, когато гиганти с история и опит, се управляват от дебелокожи корпоративни плъхове, които мислят на късо, за бързи бонуси. Изчезне ли конглокенцията, в локвата на съюзи с цел монопол, вс е прецакано.Няма никакъв апокалипсис, че да оцеляват, китайците засега не са превзели всичко, а пазара си е същия, със същите необходимости. Само днешните нови коли имат по-ниска себестойност, а цените им са по-високи. Балона на алчността ги издига сега, но именно китайска игла ще им го пукне.
  • #1
    Хаха ( преди 1 ден )
    Това Рено 5 струва майка си и баща си. В България има стартова цена 54 000 лв което е доста за градски хечбек. Фиеста винаги е бил супер бюджетен автомобил. Ми само до преди няколко години продаваха чисто нови фиести по 20 000лв. Единственият шанс да се продава е ако пуснат поредната Дачия но този пък ребрандирана като Форд.
fallback
Последни