fallback

Toyota се завръща във Ф1

Японската марка става спонсор на един от отборите

Toyota Gazoo Racing обяви, че ще бъде титулярен спонсор на отбора Haas F1 от следващия сезон. Споразумението ще засили съществуващите отношения между Toyota и американския отбор. Подразделението за моторни спортове на японския автомобилен производител подписа многогодишно техническо партньорство с Haas миналата година. Преди това Toyota не беше участвала в F1, откакто заводският ѝ отбор напусна спорта през 2009, но Haas ще продължи да се състезава с двигатели на Ferrari.

    

Само за една година, представянето на Haas на пистата се подобри значително. Въпреки че отборът може да е с едно място по-надолу в класирането на конструкторите, Haas увеличи точките си с 25% при оставащо само едно състезание. Благодарение на Toyota, отборът от Северна Каролина разполага с повече ресурси, в сравнение с всеки друг момент от дебюта си през 2016. Например, отборът ще инсталира първия си собствен симулатор през следващата година в европейската си база в Банбъри, Великобритания. Haas отдавна разчита на симулатора на Ferrari в Маранело.

„През всички предизвикателства през сезон 2025 бях свидетел на това как младите пилоти и инженери на TGR започнаха да вярват в собствения си потенциал и да си поставят още по-големи цели. Тази трансформация ме трогна дълбоко. И днес мога да кажа с увереност, че Toyota най-накрая започна да се развива – наистина да се развива. Искам да изразя искрената си благодарност към Джийн Хаас и Аяо Комацу за това, че застанаха редом с нашите млади членове, повярваха в потенциала им и погледнаха към бъдещето с еднаква страст и перспектива“, коментирапредседателят на Toyota - Акио Тойода.   Toyota търси ползи, без да разработва двигател

Тесните връзки между Toyota и Haas илюстрират колко гъвкави са станали отношенията между производителите във Формула 1. Японският производител е избрал рентабилен път, по който може да извлече максимална полза, без да разработва двигател. Пилотите му имат реална възможност да се състезават във Формула 1. Например, двукратният шампион в FIA WEC Hypercar - Рио Харикава, има три участия в тренировките за Haas през този сезон.

Другите варианти, които Toyota би могла да предприеме, са много по-скъпи и изискват от отбора да произведе свой хибриден турбо V6 двигател, отговарящ на изискванията на F1. Audi си осигури участие в шампионата, като придоби съществуващия отбор Sauber. Cadillac се присъедини към Andretti Global, тъй като отборът беше сформиран от нулата.

В същото време, както Honda е научила многократно, партньорствата между отбори могат да бъдат крехки. Въпреки че сътрудничеството с Red Bull доведе до множество шампионски титли и помогна на Юки Цунода да си осигури място в състезанията, Red Bull реши да се раздели с него и Цунода от следващия сезон ще бъде на резервната скамейка.

  

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 8 часа )
    Кой гледа Формула 1 в днешно време? Абсолютно безинтересно е вече. Беше интересно едно време със ревящите 10 и 12 цилиндрови атмосферни двигатели и още нямаше толкова регулации и правила. Имаше доста повече екшън от сега. Сега е скука. Да не говорим пък за електрическите формули. Там заспивам на втората минута и сменям канала.
  • #1
    анонимен ( преди 13 часа )
    Дано Тойотка да е също толкова успешна във Ф1, колкото беше предния път.
fallback
Последни