Toyota Gazoo Racing обяви, че ще бъде титулярен спонсор на отбора Haas F1 от следващия сезон. Споразумението ще засили съществуващите отношения между Toyota и американския отбор. Подразделението за моторни спортове на японския автомобилен производител подписа многогодишно техническо партньорство с Haas миналата година. Преди това Toyota не беше участвала в F1, откакто заводският ѝ отбор напусна спорта през 2009, но Haas ще продължи да се състезава с двигатели на Ferrari.
Само за една година, представянето на Haas на пистата се подобри значително. Въпреки че отборът може да е с едно място по-надолу в класирането на конструкторите, Haas увеличи точките си с 25% при оставащо само едно състезание. Благодарение на Toyota, отборът от Северна Каролина разполага с повече ресурси, в сравнение с всеки друг момент от дебюта си през 2016. Например, отборът ще инсталира първия си собствен симулатор през следващата година в европейската си база в Банбъри, Великобритания. Haas отдавна разчита на симулатора на Ferrari в Маранело.
„През всички предизвикателства през сезон 2025 бях свидетел на това как младите пилоти и инженери на TGR започнаха да вярват в собствения си потенциал и да си поставят още по-големи цели. Тази трансформация ме трогна дълбоко. И днес мога да кажа с увереност, че Toyota най-накрая започна да се развива – наистина да се развива. Искам да изразя искрената си благодарност към Джийн Хаас и Аяо Комацу за това, че застанаха редом с нашите млади членове, повярваха в потенциала им и погледнаха към бъдещето с еднаква страст и перспектива“, коментирапредседателят на Toyota - Акио Тойода. Toyota търси ползи, без да разработва двигател
Тесните връзки между Toyota и Haas илюстрират колко гъвкави са станали отношенията между производителите във Формула 1. Японският производител е избрал рентабилен път, по който може да извлече максимална полза, без да разработва двигател. Пилотите му имат реална възможност да се състезават във Формула 1. Например, двукратният шампион в FIA WEC Hypercar - Рио Харикава, има три участия в тренировките за Haas през този сезон.
Другите варианти, които Toyota би могла да предприеме, са много по-скъпи и изискват от отбора да произведе свой хибриден турбо V6 двигател, отговарящ на изискванията на F1. Audi си осигури участие в шампионата, като придоби съществуващия отбор Sauber. Cadillac се присъедини към Andretti Global, тъй като отборът беше сформиран от нулата.
В същото време, както Honda е научила многократно, партньорствата между отбори могат да бъдат крехки. Въпреки че сътрудничеството с Red Bull доведе до множество шампионски титли и помогна на Юки Цунода да си осигури място в състезанията, Red Bull реши да се раздели с него и Цунода от следващия сезон ще бъде на резервната скамейка.