Все повече производители променят плановете си относно електромобилността, реинвестирайки в разработването на двигатели с вътрешно горене. Пример за това е Subaru, която обяви преразглеждане на плановете си поради намаляващото търсене на електрически превозни средства и сложната тарифна ситуация на международните пазари.
Автомобилният сектор като цяло отдавна преживява спад в интереса към електрическите превозни средства, което води до забележими производствени проблеми. Анализаторите посочват, че производството на превозни средства с нулеви емисии остава на много по-ниско ниво, отколкото се предполагаше първоначално, и все повече производители обявяват корекции в стратегиите си за развитие. Добър пример е Mercedes, който през февруари тази година обяви отдалечаване от пълната електрификация в полза на развитието на хибридни и plug-in задвижвания. Томас Шафер, главен изпълнителен директор на Volkswagen, направи подобни изявления, а Jaguar Land Rover също обяви намаляването на плановете за електрически автомобили. Сега Subaru тръгва по стъпките на конкурентите, след като главният изпълнителен директор Ацуши Осаки по време на скорошен конферентен разговор за приходите потвърди, че компанията възнамерява да преразгледа темпото и времето на инвестициите в масово производство на електрически превозни средства. Става дума за сумата от 9,8 милиарда долара, която Subaru планира да отдели за развитието на електромобилността до 2030. Около 1,9 милиарда долара от тази сума вече са инвестирани в сътрудничество с Toyota в съвместното разработване и споделяне на платформи за електрически автомобили. Според информациите настоящите и обявени модели, създадени заедно с Toyota - Subaru Solterra, Subaru Uncharted и Subaru Trailseeker, няма да бъдат засегнати от промените, обявени от Осаки. Това обаче не се отнася за четирите напълно електрически модела, които Subaru планира да разработи самостоятелно. Тези превозни средства трябваше да бъдат пуснати в продажба през 2028, внасяйки пълна електрификация на субкомпактния сегмент, в който марката се конкурира на международните пазари. Бъдещето им остава несигурно, като излизането им на пазара се отлага. Причината за промяната на стратегията е намаляващото търсене на електрически превозни средства и усложнената тарифна ситуация на международните пазари. Subaru се стреми да намали разходите и да подобри рентабилността от дълго време, така че инвестирането на милиарди долари във все още несигурния пазар на електрически автомобили може да се окаже рисковано. Вместо това, следвайки примера на други производители, японската марка планира да отдели част от средствата за разработването на хибридни системи, които отчитат впечатляващ ръст на продажбите от известно време. Анализаторите прогнозират, че Subaru може да разшири гамата си с plug-in хибриди с разширен пробег.