Възможно ли е след скандала "Дизелгейт" да станем свидетели и на "Азотгейт"? Потребителска асоциация обяви, че завежда колективен иск срещу германския автомобилен производител BMW. Холандската Consumentenbond обвинява баварската марка във фалшифициране на данни за емисиите на азот за не по-малко от 100 000 продадени в страната превозни средства. Засега асоциацията не е уточнила какви доказателства ще може да предостави в подкрепа на обвинението си.
Във всеки случай, тези масови фалшификации биха засегнали всички дизелови автомобили BMW и Mini, продавани на холандския пазар между 1 януари 2009 г. и 1 септември 2019. Твърди се, че измамите са станали с помощта на софтуер, инсталиран в автомобилите по време на фазата на тестване преди тяхното типово одобрение, за да се покажат намалени емисии на азот. "При нормални условия на шофиране обаче тези превозни средства показват тревожни емисии", твърди асоциацията.
В прессъобщението си и чрез своя директор Сандра Моленаар, Consumentenbond посочва: "Срамно е, че BMW е измамила както регулаторните органи, така и потребителите. Компанията трябва да поеме отговорност. Искаме BMW да компенсира потребителите, които е измамила". От своя страна, говорителят на BMW Group Андрю Мейсън заяви пред AFP, че макар производителят наистина да е узнал за тези обвинения чрез медиите, "жалба все още не е подадена".
Местната фондация за автомобилни искове Car Claim настоява BMW да изтегли всички засегнати автомобили за преоборудване и заяви, че очаква настоящите и бившите шофьори на тези превозни средства да бъдат обезщетени. "Въпреки че сме започнали съдебни производства, ние продължаваме да призоваваме BMW да се включи в дискусии, за да постигнем заедно справедливо решение", каваза Гуидо ван Вурком, президент на Car Claim.