На автомобилното изложение в Париж през 2024 Renault представи прототипа на четвъртото поколение на Twingo, а малко повече от година по-късно пристига серийният автомобил. Той се казва Renault Twingo E-Tech и представлява малък електрически хечбек, който на външен вид прилича много на първата серия от 1993 и ще има стартова цена от 20 000 евро.
Разработено за по-малко от две години с основен принос на центъра за научноизследователска и развойна дейност, който френската компания откри в началото на годината в Шанхай, Китай, Renault Twingo E-Tech интерпретира заобления стил на добрия си предшественик по модерен начин. Неговите изцяло LED фаровете приличат на очи на жаба, тънката решетка – усмихната уста, а голямото предно стъкло е продължение на късия и наклонен преден капак.
Както и при показания преди година прототип, серийният модел има пет врати (две повече, отколкото в Twingo от 1993), но те вече не се отварят едни срещу други. Достъпът до двете задни седалки, които могат да се плъзгат напред и назад със 17 см, е по-малко атрактивен спрямо оригиналния модел, но остава удобен.
За градски автомобил с дължина 3790 мм багажното пространство е приемливо - декларираните 360 литра обем с четирите използвани седалки стават 1000 литра чрез накланяне на задните облегалки. Багажникът е практичен, като товарният под разделен на две равни части. Под него има 50-литрово пространство, в което могат да се съхраняват кабели за зареждане и други предмети.
Дори в панелите на вратите (с пластмасова вложка в цвета на каросерията) и в таблото (разделено на две хоризонтални ленти с цилиндрична секция) Renault Twingo E-Tech ясно препраща към прародителя си 90-те години. Инструменталният панел обаче е в крак с времето – 7-инчов екран за таблото и 10-инчов сензорен екран за мултимедийната система. Само в най-богатото ниво на оборудване – Techno, информационно-развлекателната система разполага с интегрираните услуги на Google и аватара Reno - виртуален асистент, способен да получава гласови команди и да дава съвети за шофиране, зареждане и основните бордови услуги на автомобила.
Renault Twingo E-Tech използва платформата на по-големите модели 4 и 5 E-Tech. Сегашният мотор, свързан с предните колела, има 82 к.с. и се захранва от батерия от 27,5 кВт/ч, която обещава пробег от 263 км. За първи път в Renault батериите са литиево-желязо-фосфатни (последните два елемента са по-малко въздействащи в природата от никела или кобалта, използвани в традиционните батерии) и използват технологията "клетка до опаковка" - на практика, без да бъдат разделени от модули, клетките заемат по-малко място със същата плътност на заряда.
Стандартното бордово зарядно устройство ви позволява да презареждате с променлив ток при максимална мощност 6,6 kWh (4 часа и 15 минути за 10-100%, в зависимост от производителя), но при поискване можете да имате 11 kW и допълнителни 50 kW за бързо зареждане - с последното половин час трябва да е достатъчен за 20-80%.
Още снимки на новото Twingo - вижте в галерията: