fallback

Как Кларксън и Мей предсказаха китайското нашествие

До 2025-та техният пазар ще достигне колкото този на САЩ и Германия взети заедно, казаха двамата водещи още преди 14 години (ВИДЕО)

През 2011 година Джереми Кларксън и Джеймс Мей отиват в Китай за специално предаване на Top Gear, посветено на автомобилната индустрия на азиатския гигант. Там водещите предсказаха почти напълно точно, какво предстои да се случи в следващите години, а именно експанзията на китайските коли в останалата част на света.

Изглежда почти невероятно, но точно преди 14 години двамата журналисти обявиха, че Китай буквално ще експлодира, успявайки да надмине както европейския, така и американския пазар по обем на продажбите, което всъщност се случи през последните години.

Когато Кларксън, който изрично критикува съвременните автомобили, отлита за Китай през 2011 г., за да проучи местния пазар, той веднага разбира, че тази нация ще революционизира сектора след няколко години, като се има предвид, че местната автомобилна индустрия вече се развиваше бързо по това време.

След като проучиха местния пазар и се възползваха от богатия си опит в света на автомобилите, Мей и Кларксън заявиха: "През 1977 г. в Китай е имало един милион автомобила. През 2008 г. са били 51 милиона. Днес (през 2011 г.) те са 85 милиона. В светлината на това бързо разрастване, пазарът ще достигне 350 милиона бройки до 2025 г., приблизително колкото този на САЩ и Германия взети заедно. Значи всички ще караме китайски коли в бъдеще ? Вероятно да", казаха двамата водещи, наполовина иронично, наполовина сериозно.

Макар че очевидно не всички караме китайски коли днес, е ясно, че експанзията на Китай продължава, като се има предвид, че по пътищата ни се движат много автомобили, произведени в Китай, както на местни марки, така и на брандове, съюзили се под една или друга форма с производители от останалата част на света.

"До 2025 година пътната мрежа на Китай ще бъде достатъчно голяма, за да покрие целите Британски острови... 20 пъти повече", посочва още Кларксън, което означава, че ще са необходими много повече автомобили, за да се пътува от една част на страната до друга.

Когато Кларксън и Мей отидоха в Китай, никой извън страната не купуваше китайски коли, главно защото не бяха много добри. Бяха евтини, но обикновено доста безнадеждни и като цяло изглеждаха зле. Най-вече защото бяха проектирани като копия на европейските и американските автомобили.

Очевидно обаче тази стратегия не работеше, поради което китайските компании решиха да се съсредоточат повече върху развиващия се пазар на електромобили, най-вече защото никой друг не работеше. В продължение на години Tesla беше единственият "сериозен" производител на такива коли, а повечето традиционни автомобилни компании бяха малко бавни и колебливи, когато ставаше въпрос за електромобили. На пазара имаше празнота и Китай реши да я запълни.

Днес китайските производители от време на време все още копират автомобили, произведени в Европа или САЩ, но много по-рядко. Не само това, те започнаха да привличат таланти от европейските си съперници. Главният дизайнер на BYD е германец и е работил в Lamborghini и Audi. Xiaomi направи същото за новия си европейски център за научноизследователска и развойна дейност в Мюнхен , който се ръководи от Фабиан Шмолц като шеф на външния дизайн, който също е работил в Lamborghini. Така че в крайна сметка Мей и Кларксън бяха прави. И с тези темпове, кой знае как ще изглежда пазарът в Китай след 15 години?

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Да са живи и здрави, но за сега не смятам да купувам китайски автомобил. Колебая се и гледам Кия ЕV3 по 22-27 евра,по толкова върви Тесла М3 на втора ръка, но ми е голяма за ежедневието и както се очертава няма да се пробват с по-малък модел
  • #3
    до долния ( преди 4 седмици )
    Китай не са интересни колите им са неконглокентни.Индия ги задмина китай е държава от миналото
  • #2
    Рднв ( преди 4 седмици )
    Какво развитие на икономика и инфраструктура.......
  • #1
    баба Маша ( преди 4 седмици )
    Джереми беше машина
fallback
Последни