fallback

Tesla Cybertruck чупи рекорди за сервизни акции

12-ото изтегляне на пикапа е заради залепения върху покрива LED бар

През годините сме виждали коли, които излизат от завода с доста дефекти и получават множество сервизни акции. Пример за това е Jeep Cherokee от 2014, който е отзован между 7 и 9 пъти. Cybertruck на Tesla обаче надминава този брой с 12-тото си изтегляне в сервизите, откакто автомобилът започна да се предлага на клиентите през ноември 2023.

  

  Последният проблем засяга 6197 автомобила, което е около 10% от всички продадени до момента. Причината е аксесоарът, закачен на покрива на колата, който представлява голям LED бар. Tesla го залепва с двустранно тиксо и се оказва, че е успяла да обърка половината от инсталационната процедура. Поради тази причина целият бар може да се отлепи и да падне.

Проблемът е, че Tesla не може законно да го инсталира напълно, защото собствениците не могат законно да го използват на пътя. Една от всеки десет светлинни ленти се откача напълно от покрива, на който е монтирана. Когато се отлепи, тя се развява на съмнителната си кабелна система или директно пада на пътя. Това води до голяма опасност за всички участници в движението. А в случай че светлинната лента работи, тя просто заслепява насрещните шофьори.

Какво става с Cybertruck?

Трябва да се отбележи, че отзоваването не означава, че колата е лоша, а обикновено се отнася до неизправности, които могат да направят шофирането опасно, ако не бъдат проверени. Някои от тях са сравнително безобидни — като акцията от миналата седмица, при която фаровете са били с 20% по-ярки от допустимото според нормативните изисквания. Други обаче са абсолютно смъртоносни, като заклещването на педала на газта на Cybertruck, което може да превърне колата ви в метален метеор, заплашващ не само вашия живот, но и живота на хората около вас.   

 

Така погледнато, 12 сервизни акции със сигурност заслужават внимание. За по-малко от две години Cybertruck се сблъска с проблеми с мотора, контролиращ чистачките на предното стъкло; външната неръждаема стомана буквално се отлепи поради слабо лепило; имаше грешки в системата за наблюдение на налягането в гумите, проблеми със софтуера и фърмуера, части от интериора, засягащи педала на газта, прекалено ярки фарове, дефектно осветление на LED бара и дори неправилно залепване.

Освен многобройните отзовавания, Cybertruck страда и от проблеми като натрупване на ръжда по външните панели. С оценка от над трилион долара, не бихте очаквали пионерът в областта на електромобилите да има такива проблеми.      

fallback
  • #13
    До Антитрол ( преди 1 месец )
    Голямото предимство на високата пазарна капитализация е достъпът до капитал. Ако БМВ отиде до банката и поиска 100 милиарда кредит, ще им се изсмеят. Ако Тесла отиде до банката и поиска 100 милиарда кредит, могат да ги получат защото могат да заложат акции като гаранция. А капиталът ти позволява да инвестираш повече в развитието на компанията.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Производството на Тесла е пред спиране от две години насам.Дворовете пълни с непродадени електрички,работят с прекъсвания заради липсата на поръчки,фабриките замръзнаха до четири.За мантрата всяка година нов завод "Тесла" и 20те милиона електромобила оглушително мълчиш Точко с дръпнати очи блъсната от влак Маглев.
  • #11
    До Антитрол ( преди 1 месец )
    Съгласен съм, напълно е възможно дейностите на компанията да не бъдат засегнати. В крайна сметка ако се върнем на аналогията с компании като БМВ или Мерцедес - те произвеждат и продават повече автомобили от Тесла, имат по-висок оборот от Тесла. Имат по-висока печалба от Тесла, работят над разработването на повече различни модели автомобили от Тесла. И правят всичко това с капитализации от 50-60 милиарда. Тоест не е необходимо да имаш 1,5 трилиона за да правиш това което Тесла прави.
  • #10
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Е така де. Виждаш че сме на едно мнение за пазарната капитализация. Кажи сега на какво мнение си за дейностите на Тесла, ако пазарната капитализация стане 150 милиарда? Акционерите че ще изгорят, ще изгорят, но това по никакъв начин няма да засегне дейностите на компанията Tesla и всичко ще си продължи по същия начин, защото дейността на компанията не зависи пряко от пазарната капитализация. Освен ако не тръгнат да набират свеж капитал, но засега имат достатъчно кеш и няма да го направят
  • #9
    До Антитрол ( преди 1 месец )
    Ако хората бяха рационални, балон нямаше да се образува. Затова е и невъзможно да се прогнозира кога балонът ще се спука защото не може да се смята с рационално поведение на участниците на пазара. Освен това има много заинтересовани в това балонът да не се спука защото ако се спука доста хора ще останат без пенсии. А реалната капитализация на Тесла е точно около 90% надолу. 150 милиарда вместо 1,5 трилиона. За сравнение БМВ са 56 милиарда, така че 150 милиарда не е ниска оценка.
  • #8
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Така е. Според троловете единствената стока на Тесла е този пикап и камиона, но забрави и roadster. Друга реална стока няма. Всичко останало е въздух под налягане и празни обещания, а балъците десета година не могат да се усетят, че ги лъжат. Кога казваш че ще се спука балона? Че десета година стоя със запушени уши, за да не оглушея при пукането? Че пазарната капитализация е висока, спор няма, но ако падне с 90% нищо от производството на Тесла няма да се промени. Не зависи от капитализацията
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла не е автомобилен производител, а е финансова пирамида която продава стока за да е легална схемата. След като Понци пирамидите бяха забранени, се появиха MLM пирамиди продаващи стоки като козметика, витамини и т.н. които са си напрактика Понци схеми но легални. Елън Мъск прави същото с много по-голям размах продавайки автомобили вместо алое вера. Продали са едва 60 хиляди сайбъртръка, обаче имат пазарна капитализация от 1,52 трилиона.
  • #6
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди -50 секунди )Еееех , бяха обещали 1,5 милиона поръчки!" Пак четеш фактите като дявола евангелието. Първо не бяха обещали А имаше. Второ не бяха 1,5 милиона, а 2 милиона. Това което бяха обещали беше цена от 40 000 долара. Още като обявиха цената от 100 000 долара вие казах какво ще стане с над 90% от поръчките! Е ако имате да кажете че съм сбъркал - над 95% се отказаха!
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еееех , бяха обещали 1,5 милиона поръчки!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лъжеш Точко йероглифчо.Първият автомобил с неръждаеми панели е ДеЛориен.
fallback
Последни