Stellantis отложи полуавтономната си система за шофиране от ниво 3 по-рано тази година, но това не е попречило на компанията да обяви глобално партньорство за разработка на роботизирани автомобили. В него автомобилният производител ще обедини усилия с Uber, Foxconn и Nvidia, за да разработва и внедрява безпилотни коли по целия свят.
Партньорството се рекламира като идеално съчетание, тъй като ще комбинира глобалния опит на Stellantis в областта на автомобилното инженерство и производството със софтуера за автономно шофиране и технологията за изкуствен интелект на Nvidia. Проектът ще се възползва и от възможностите на Foxconn за електроника и системна интеграция, както и от опита на Uber като водеща фигура в глобалните операции за споделено пътуване. Заедно компаниите възнамеряват да създадат мащабируема рамка, която може да поддържа следващата вълна от автономна мобилност.
Що се отнася до превозните средства, роботизираните таксита ще бъдат базирани на платформата STLA Small и средноразмерните ванове K0. Последните включват Citroën SpaceTourer, Peugeot Expert / Traveller, Opel / Vauxhall Vivaro и Fiat Scudo / Ulysse.
Роботакситата ще използват архитектурата за автономни превозни средства Nvidia Drive AGX Hyperion 10, която включва операционната система DriveOS, както и софтуера Drive AV. Това ще им осигури автономност от ниво 4 и превозните средства ще имат резервирани функции за безопасност.
Ако всичко върви по план, роботизираните таксита ще влязат в производство през 2028 и първоначално ще бъдат разположени в САЩ. Компаниите се стремят да започнат с около 5000 роботизирани таксита и в крайна сметка усилията ще се разширят до избрани градове по целия свят.
В същото време Nvidia разкри, че следващият Mercedes S-Class ще предлага „изключително шофьорско изживяване ниво 4, съчетаващо лукс, безопасност и авангардна автономност“. Това би било огромно развитие, тъй като системите от ниво 4 традиционно са ограничени до роботизирани автомобили, вместо до частни превозни средства.
Подробности не се разкриват, но Nvidia разкри, че нейната платформа Drive AGX Hyperion 10 включва системата Thor-на-чип, както и споменатата по-рано DriveOS. Те се поддържат от набор от сензори, който включва лидарен сензор, 14 камери с висока разделителна способност, 12 ултразвукови сензора и девет радара.
Компанията също така отбеляза, че „Hyperion 10 е модулен и персонализируем, което позволява на производителите и разработчиците на AV да го приспособят към своите уникални изисквания.“ Това предполага, че може да има някои вариации между автомобилните производители, използващи една и съща технология.