fallback

Fiat пенсионира Tipo, за да го смени с SUV

Производството на сегашния модел приключва през юни догодина

Fiat ще продължи произвежда Tipo до края на юни 2026, след което знаменитият модел ще отстъпи място си на нов SUV. Това обяви Чердиз Елроду, главен изпълнителен директор на турската компания Tofas, в чиито заводи се сглобява Tipo.

Плановете на Stellantis предвиждаха Tipo да бъде спрян от производство в края на тази година, но в Tofas са готови да го удължат с около 6 месеца. Елроду добави, че модел, предлаган на турския пазар като Egea, ще бъде заменен от „правилния продукт’’, която ще отговори на вкуса на потребителите. И най-вече на решението им да сменят седаните с джипове.

Това означава, че следващото Tipo, което ще се появи на пазара в края на следващата или началото на 2027 година, няма да получи класическа каросерия с 5 врати или да бъде седан с врати, а също така и комби. Вместо това то ще бъде SUV или кросоувър, но нито платформата, нито стилът са известни.

Знае се обаче, че председателят на Stellantis - Джон Елкан, и новият главен изпълнителен директор Антонио Филоса, са пътували до Турция, за да засилят съюза между автомобилния концерн и турския конгломерат Koç Holding, с който имат съвместна собственост върху Tofas.

Главният изпълнителен директор на Tofas допълни, че плановете предвиждат от новото Tipo да се произведат около 700 000 единици за 10 години, като за това основна роля ще играе съотношението добра цена/разпространение.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Погрешен ход е "спираме тази и тази модели коли, и ще правим SUV, щото всички други правят SUVта и това продават.."Всъщност, това седанче Tipo им вади добри пари на някой пазари и дори ще задържат производството му по-дълго заради заявени поръчки. А удобен хечбег тип Alfa Romeo Giulietta, е винаги приложим в Европа където паркирането в градски условия с голям SUV става все по-трудно, да не говорим че новите SUV нямат никаква реална off road пригодност, камо ли издържливост в това.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гениално! Ще спрат най-евтиния си модел, който в момента продават сериозно в Европа, и ще то заменят с по-скъп СУВ, от които в момента имат много непродаваеми в концерна си. И това как ще им помогне с натоварването на празните им и в момента заводи??? А да забравих, ще продават по-малко но ще печелят повече. Или ще подарят пазарен дял на Дачия и китайците. Същото в.момента правят и Форд. И за тяхно съжаление, няма да имат втори шанс.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Буханката сега е с по-лоша изработка от старите. Пусни си някой клип в тубата да видиш коментарите на руснаците! Толкова за Мухонас ранск!
  • #4
    до анонимник 1 ( преди 1 месец )
    А бе БХ, вие от Съветския "Съюз" да сте чували, че пазара определя предлагането??? Няма как да си го чувал много ясно, при вас буханката и ВАЗ-а не са мръднали от половин век!
  • #3
    #1 до #2 ( преди 1 месец )
    #2, говориш от собствено име, а не използваш изрази като "по мое мнение", "мисля, че" и т.н. Как реши, че ще се изказваш от позицията на последна инстанция? Може би ние, другите не сме опитвали "практичността" на хеча, комбито и псевдо-джипките и не знаем какво говорим; само ти имаш право да налагаш тенденциите, така ли? Я, погледай малко клипове от видеорегистратори от 1), 2), 3), 4) и 5) и пак се изкажи с твърдото "са отживелица" за всички милиони хора, които карат седани.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    В България седаните са отживелица. И на другите пазари ще се случи. Всъщност производителите се опитват всички версии (хеч, седан и комби) да ги обединят в един висок модел, който хем има място за батерии, хем изглежда по-скъп и съвременен и могат да му искат повече пари. Реално седанът има смисъл само като луксозна кола от най-висок клас. Много по-нефункционален от комбито, също и от хеча, че и с по-лоша маневреност. Който пробва друга версия, не се връща на седан.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се научиха тия европейски (псевдо)автопроизводители, че в 1) Източна Европа, 2) Турция, 3) Китай, 4) Русия и 5) Южна Америка хората (все още) много си тачат седаните. Това, че по- не се купуват, е, защото вече никой не ги предлага - като ти набиват в очите само паркетниците, ти какво да си купиш, ако ти трябва нова кола? А после "Ами те не се търсят и затова ги спираме". Специално пък Tipo-то страшно много се кара в Турция и не е като тези хора да не са имали избор (и) за SUV при покупката...
fallback
Последни