Сегментът на кeй-карс в Япония е на път да загуби един от най-забавните си модели. След повече от 20 години на пазара, Copen ще престане да се произвежда през август догодина. Има надежда, че малкият спортен автомобил с отворен покрив ще се върне един ден, тъй като Daihatsu обяви, че провежда "различни проучвания" за възможността за стартиране на модел от трето поколение, но не е взето решение.
Copen дебютира през 2002, няколко години след като Suzuki прекрати производството на Capucino. По същия начин Honda Beat се пенсионира през 90-те години на миналия век, въпреки че негов духовен наследник беше продаван между 2015 и 2022 под името S660. Сегашният Copen съществува от 2014 и дори получи версия с фиксиран твърд покрив, изработен от подсилена от въглеродни влакна пластмаса, за специална лимитирана серия, въведена през 2019.
Автомобилът се предлага на цени от 1 983 300 йени (около 11 400 евро по текущия обменен курс) за основния модел, оборудван с CVT. Купето с твърд покрив и 5-степенна механична скоростна кутия стартира от 2 038 300 йени (11 700 евро), докато версията от най-висок клас - GR Sport, с ръчна скоростна кутия струва само 2 567 400 йени (14 750 евро).
Copen се задвижва от 3-цилиндров двигател с турбокомпресор, който има работен обем от 660 куб. см. Това може да не изглежда точно като спортна кола, но мощността от 63 к.с. и 92 Нм са напълно достатъчно за автомобил с тегло 850 кг и механични скорости. Задвижването е към предната ос, където е разположен и самият двигател.