fallback

Volkswagen Tiguan на старо - плюсове и минуси

Проблемите при второто поколение са най-вече с първите екземпляри

Второто поколение на Volkswagen Tiguan се радва на надеждността, типична за повечето модели на производителя от Волфсбург. През първите две години от производството обаче той също имаше някои проблеми - особено за двигателите. Това бяха повреди на регулатора на налягането на горивото за 1.4 TFSI и на водната помпа в 2.0 TDI.

Има и някои оплаквания относно консумацията на масло, а при моделите, оборудвани с роботизирана скоростна кутия DSG, се съобщава за метален шум на неравностите, който никога не е довел до повреди. Също така клиенти съобщаваха за проблеми с електрониката – системата за аварийно спиране и мултимедията, като те бяха разрешени с актуализация на контролния блок.

Хронология

2016 - При пускането на пазара два бензинови двигателя: 1.4 TSI (комбиниран със задвижване на предните колела) със 125 или 150 к.с. (най-мощният само с роботизираната скоростна кутия DSG); и 2.0 TSI със 179 конски сили (изключително със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия).

Същият брой дизели: 1.6 TDI със 116 к.с. (само 4x2) и 2.0, във вариантите със 150, 190 или 239 к.с. (най-мощният, запазен за сцепление 4x4 и скоростната кутия DSG, тази със 150 к.с. също се предлага с предно задвижване).

Има три версии: Style (седем въздушни възглавници, 17" алуминиеви джанти, автоматично спиране, сензори за разстояние); Bussiness (добавя адаптивен круиз контрол и навигатор); Exclusive - с LED фарове, цифрово табло и 18-инчови джанти.

2017 - Allspace прави своя дебют, като е с 21 см по-дълъг (също е седем места) и с един двигател - дизел 2.0 със 150 или 190 к.с. Exclusive отстъпва място на Advanced, като електрическото отваряне на задната врата е стандартно.

2018  - Гамата от двигатели е намалена: в списъка остава само дизеловият двигател 2.0 със 150 или 190 к.с. (най-мощният за Allspace). Добавена е версията Sport, с 19-цолови алуминиеви джанти и изцяло LED фарове като стандарт.

2019  - Бензиновите двигатели се завръщат на сцената, всички с холомогация Euro 6 d-TEMP: 1.5 TSI (131 или 150 к.с.) и 2.0 TSI, който нарасна до 190 к.с. Същият екологичен сертификат важи и за дизелите, чиято нова гама включва 1.6 TDI със 116 к.с. (не за Allspace) и 2.0 TDI със 190 или 239 к.с.5

Двигателите

• Достатъчно мощен и не много шумен, бензиновият двигател с 125 к.с. - 1.4 турбо, с директно впръскване е валидна алтернатива на дизела, също и поради ниския си хомологиран разход на гориво (средно 5,92 л/100 км).

• Преди турбото да се включи (при 1500 об/мин), турбодизелът 1.6 е малко тромав - за да се движи бързо, той трябва да се поддържа над 2000. Разходът, посочен от производителя, е 4,96 л/100 км, но в реални условия е с около литър повече.

• Турбодизелът 2.0 вибрира малко, а силната тяга идва наведнъж - при 2000 оборота в минута. Версията 4x4 DSG постига под 5 л/100 км (според официалните данни).

Защо „ДА’’

• Добра изработка: материалите са здрави и приятни на допир, съединенията са прецизни.

• Безопасност: стандартното оборудване включва автоматично аварийно спиране, седем въздушни възглавници и предупреждение за напускане на лентата.

• Пространство: подобно на багажника, купето е просторно - дори с пет човека не се чувствате неудобно.

Защо „НЕ ’’

• Контрол: климатикът не е удобен за управление, а върху спиците на волана има прекалено много бутони.

• Шум: Над 100 км/ч въздухът, протичащ по каросерията, се чува ясно вътре в купето (иначе изолацията е добра като цяло).

• Изглед: предната лява колона и нейното огледало създават мъртва зона.

Най-честите повреди:

• Трансмисията DSG издава метален шум и има придърпвания при смяна на предавките (актуализирането на контролния блок обикновено решава проблема). Предните сферични шарнири, ако са дефектни, издават необичаен звук при завиване.

• Проникването на вода от люка може да причини късо съединение. Камерата стана причина за сервизна акция.

• През първите две години на производството дизелът 2.0 страдаше от неизправности на водната помпа. Полученото прегряване на двигателя се показва от предупредителната лампа на двигателя на таблото.

• Работата на технологичните помощни средства за шофиране не беше безупречна: в някои автомобили автоматичното спиране не винаги се задействаше по време на необходимото време. В други случаи система предприе действия без никаква причина.

Какво да изберете?

Това е кола, която се среща често на пазара втора ръка и се продава сравнително бързо, особено версии с 4х4 и автоматична скоростна кутия. Само по-редкият бензин 2.0, както и 2.0 TDI с 239 к.с. се нуждаят от повече време.

fallback
  • #17
    ТНТ ( преди 2 месеца )
    VENTO -1.8 /90к.с. -бензин, модел 1993г. ,карам го вече 17г. и е на 260 000км . Звяр ***..мти Тигуани, Мигуани и тем подобни кошници.
  • #16
    Иво ( преди 2 месеца )
    За 1.6 tdi vw tiguan 2020 , в сервиза на vw сменят маслото с 0w30
  • #15
    Ами ( преди 2 месеца )
    Какво са ти виновни VW, че караш бавна жълта кaруца и отзад само им дишаш прахта?
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма как да харесам който и да е автомобил от марката, след като си изхърлят димящите, пушещи TDI и всеки втори с такова бълва кълбета дим от маслото което си горят.
  • #13
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Няма никакво значение какво е казал производителя! Той няма интерес колата ти да издържи много. Има си универсални инженерни принципи които са валидни и могат да се прилагат навсякъде. Всеки двигател може да се кара със синтетично 10W40. Става и за бензинови и дизелови двигатели. Също и всякакви пистови и кросови мотори се карат с 10W40. На по старите дизели може и 15W40 което се ползва и за камиони.
  • #12
    Немски инженер ( преди 2 месеца )
    А сега де! 0/20 или 15/40? Само не и това, което съм определил аз. *** разбирача е най-великия техничар. То затова и пред всеки гараж - сервиз има наредени по 10 коли.
  • #11
    Имам Опел дизел ( преди 2 месеца )
    Колега, на теб ли да вярвам или на производителя който след 6-тата година вече препоръчва 0/20 вместо 5/30
  • #10
    Европеец ( преди 2 месеца )
    Машината си е супер - 2.0 TDI, 150к.с. 2019г. Подръжка според предписанието на производителя. 200 К без никакъв проблем. Масло - сипваш, сменяш на 15К без доливане и загуба.Не вярвам на никакви разбирачи.
  • #9
    до#7 ( преди 2 месеца )
    Е колко да е нова, като нова е купена от магазина и на 25 000 км започна да харчи по половин литър на 1000 км. Продадох я на 140 000 км и си харчеше по 1 л. на 1000 км. Кво ми разправяш за 300 000 км при условие, че тази кола с този мотор не може да ги стигне посмъртно без сериозни ремонти. Колата само в официален сервиз съм я поддържал. От там ми казаха, че нямало проблем с този разход и да си карам и да сипвам масло от време на време. Приключих с тази куча марка. Никога повече ФВ!!!
  • #8
    ВАГ = WC ( преди 2 месеца )
    Версията 4x4 DSG постига под 5 л/100 км Не пише какво 5 л/100 км гори и като ги знам какви са маслояди, това със сигурност е масло. Ако е гориво, само на репатрака може да е толкова разхода на това недоразумение.
fallback
Последни