fallback

Функция, която всеки собственик на VW Golf трябва да знае

Трик с чистачките показва защо това е един от най-практичните автомобили

Volkswagen Golf е олицетворение на германския инженеринг – практичен, надежден и пълен с умни, макар и често незабелязани, детайли. Докато милиони шофьори по света оценяват безупречното му пътно поведение и издръжливост, има една функционалност, която дори ветераните собственици на модела често пропускат.

Става въпрос за т.нар. „Сервизна позиция“ на предните чистачки. На пръв поглед, това звучи тривиално. Но всеки, който се е опитвал да смени перо на чистачка или просто да ги повдигне от предното стъкло по време на силен снеговалеж или заледяване, знае колко е трудна тази задача при много модерни автомобили.

Проблемът, роден от дизайна

При последните поколения на Golf (и много други европейски автомобили, като Audi, Skoda и Seat), предният капак (бонет) е проектиран така, че да покрива долната част на чистачките в покой. Това е направено с цел подобряване на аеродинамиката и естетиката, но създава сериозен проблем при поддръжката.

Ако се опитате да повдигнете чистачките ръчно, докато са в обичайното си положение, те неминуемо ще се ударят в ръба на предния капак. Това може да доведе до надраскване на боята или дори до повреда на механизма. А в студена зимна сутрин, когато стъклото е заледено и трябва да ги отлепите, този конструктивен детайл се превръща в истинско главоболие.

Елегантното германско решение

За щастие, инженерите на Volkswagen са предвидили този сценарий. Решението е просто, логично и напълно скрито в софтуера на автомобила. Това е „Сервизна позиция“.

Как се активира:

Изключете двигателя. В рамките на няколко секунди след изключването на запалването, дръпнете веднъж лостчето на чистачките надолу (към волана), сякаш искате да активирате еднократно почистване.

След тази елементарна стъпка, и двете чистачки ще се преместят автоматично нагоре по стъклото и ще спрат във вертикално положение. В тази позиция те вече са свободни от ръба на предния капак и могат да бъдат повдигнати с ръка, за да бъдат почистени от лед, да се сменят перата им или просто да се оставят повдигнати през нощта, за да не замръзнат върху стъклото.

За да ги върнете обратно в покой, просто дайте на контакт (или стартирайте двигателя) и дръпнете лостчето отново.

Тази малка, но блестяща функция е перфектен пример за това как големите автомобилни производители влагат мисъл в ежедневните нужди на шофьорите. Това е тих инженеринг, който не се рекламира в брошурите, но доказва, че Volkswagen Golf заслужава титлата си на практичен европейски шампион.

fallback
  • #14
    Opel ( преди 2 месеца )
    Да бе, само у Гоуфа и другите европейски производители Ауди, Шкода, Сеат я има . В никоя друга марка видиш ли я няма Функцията е удобна, но всички коли я имат не само "европейските ВАГ марки" !
  • #13
    Аспарух ( преди 2 месеца )
    А тази функция се използва вечер преди да са замръзнали чистачките, а не както някой капацитет е писал по долу в коментарите да пробваме да активираме тази функция когато са замръзнали чистачките.
  • #12
    Аспарух ( преди 2 месеца )
    За Вас скъпи французи, който казвате, че я има в Пежо и Ситроен от 2004г. Тази опция я има и в Голф 5 от 2004г. и никой в тази статия не се опитва да твърди, че VW го е измислил, а че е практичен автомобил, но трябва да се чете и мисли...
  • #11
    Стига хейтихте ( преди 2 месеца )
    Един от вас не спомена как се активира на неговата кола. Авторът не е казал че е откритие тази марка в моделът от настоящата година, а дава практичен съвет. За жалост мнозина живеете с чувството че са най-добрите шофьори, всичко знаете пък най-много *** на пътя - ВИНАГИ по вина на друг, разбира се.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тази екстра я има Волво от най малко 15г
  • #9
    Стига хейтихте ( преди 2 месеца )
    Един от вас не спомена как се активира на неговата кола. Авторът не е казал че е откритие тази марка в моделът от настоящата година, а дава практичен съвет. За жалост мнозина живеете с чувството че са най-добрите шофьори, всичко знаете пък най-много *** на пътя - ВИНАГИ по вина на друг, разбира се.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Швабен Функция 1:Пластик ФантастикШвабен Функция 2: купуваш и марш на скок на където швабен евро "лидерите" заповядат.Швабен Функция 3. Мотор от алпака.Чуплив, трошлив, дефектен, лейка, и разбира се тракаща верига на всяко масло.Швабен Функция 4: След фалит и тотален банкрут си убеждаван, че караш най-доброто "баце" немското.Швабен Функция 5: Бъгав софтуер който с времето става още "по-специален", и бегай взимай новия модел ваг*ин*аШвабен Функция 6: амортисьор made in Mexico, 1200,
  • #7
    Драгой ( преди 2 месеца )
    И ако сутрин са залепнали от лед и сняг пробвайте да ги пуснете в сервизен режим без да стане беля от това "гениално" решение.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Руменчо, това го има в абсолютно ВСИЧКИ автомобили, на които чистачките са частично закрити от предния капак. И не са го измислили Фолксваген.
  • #5
    Дфен ( преди 2 месеца )
    Тази екстра я има в Пежо 309 от 1986 година
fallback
Последни