Съвместното предприятие между Honda и Sony вече е започна да приема предварителни поръчки за първия си електрически автомобил Afeela 1, но директните продажби ще започнат в най-добрия случай в края на годината. Въпреки това планираната схема продажбите вече разгневи американските дилъри, които заведоха дело срещу Sony Honda Mobility.
В иска на Асоциацията на дилърите California Cars, подаден до върховния съд на Лос Анджелис се настоява да се забрани приема на поръчки на бъдещите електрически автомобили на Honda и Sony. А причината е, че съвместното предприятие на двете компании планира да продава електромобилите директно.
Асоциацията на дилърите заявиха, че схемата на директните продажбите е атака срещу 161 дилърства на Honda и Acura, които са базирани в Калифорния. Първо, търговските представителства от десетилетия са партньори на марките, помагайки им да изградят репутацията си и да комуникират с потребителите. Второ, директните продажби лишават клиентите от обслужване поддръжка и прозрачно ценообразуване.
В момента Sony Honda Mobility отваря демонстрационни студия Afeela в Калифорния, които функционират като изложбено пространство, но работят само в определени часове. В бъдеще съвместното предприятие ще стартира няколко центъра за доставка в Калифорния. Електрическият автомобил ще се предлага в две нива на оборудване, на цени 89 900 и 102 900 долара.
В началото на годината, по подобна причина, дилърската общност реши да съди марката Scout, която беше възродена от концерна Volkswagen. Тогава беше посочено, че тъй като VW има разклонена и напълно функционираща мрежа от представителства, продажбата на нови модели на концерна трябва да става само през тях. Производството и продажбите на електрическите автомобили Scout също все още не са започнали.