fallback

Капитулация: Stellantis се отказва от автономното управление

Проектът за трето ниво автопилот е замразен, след като през февруари бе обявен за готов

След над десетилетие инвестиции, Stellantis ще замрази програмата си за разработване на автономно управление от трето ниво, съобщава Reuters, позовавайки се на три отделни източника от компанията.                       Концернът, образуван след сливането на PSA и FCA, през февруари тази година обещаваше скоро да пусне на пазара STLA AutoDrive, който би позволил на шофьорите да четат книга или гледат филм, докато са на дълъг път. Сега обаче целият проект е спрян, твърдят източниците на Reuters. Причините са три: твърде високите разходи, слабият интерес от клиентите, и сериозните технологични предизвикателства. 

От Stellantis коментираха уклончиво, че "Разкритото през февруари 2025 бе ниво 3 на автономно управление, за което в момента има твърде ограничено пазарно търсене, така че не сме го лансирали на пазара". Говорител на гиганта обаче настоя, че системата "била готова за масово приложение".                       Според анализатори обаче това обяснение е най-малкото странно, защото конкуренти като Tesla и Mercedes печелят пари, продавайки по-високите нива на автономност на клиентите си. Почти единодушното мнение е, че технологията още не е готова. "Инвестицията е огромна и с висок риск", коментира пред Reuters Стюърт Тейлър, шеф в консултантската компания Envorso. "Производителите, които развиват такива технологии сами, поемат не само развойните разходи, но и загубите, ако клиентите не са склонни да плащат за такива услуги".

Други наблюдатели цитират недостатъчната готовност на поддоставчиците за серийно производство, а също и новите митнически режими като потенциални пречки. Остава отворен и въпросът за правната отговорност, ако се стигне до злополука с използването на подобна система. Наскоро Tesla загуби първото голямо дело по обвинение, че е подвела за безопасността на своите автоматизирани системи.           

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тая автономност и да просъществува под някаква форма ще е до момента, в който се случи първия сериозен инцидент с МПС с автономно управление. Не смятам, че в този си утипичен вид и съдържание автономността има бъдеще именно поради причина, че все някъде ще стане инцидент. Автономност в определен сегмент, да. Повсеместна и пълна, по-скоро не!
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #4, щото не са гледали по филмите какво правят автономните коли като ги hijack-не някой *** със скриптче от замундата. Не че са много безопасни и докато компютър може да им върти кормилото.
  • #3
    изместен фокус ( преди 3 месеца )
    автономно - защо трябва да се инвестират безумни пари в повсеместна автономност. Да има надежден градски и междуградски транспорт -ОК. (когато съм в трамвая съм почти в състояние на автономно шофиране). Да има надеждни асистенти в колата - ОК. Да има споделени коли, бусове и пикапи - ОК. Ама всяко МПС да е с автономност - това е прекалено
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те щото Тесла успяха?
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Компании като ПСА, ако ги управляваха хора с ум, трябваше да се откажат да разработват сами тези технологии още преди да са почнали. Но те не питат инженерите, а маркеринга. А Маркетингът иска нови фийчъри да продава. Тесла, Мерцедес, някой китаец - това трябваше да са.
fallback
Последни