fallback

Трусове в Китай: Правителството приватизира Dongfeng

Представеният и в България гигант е оценен на 7 милиарда долара

Обявените намерения от китайското правителство основно да реформира автомобилния сектор в страната вече приемат реални очертания, след като Dongfeng Motor Group, един от държавните гиганти, обяви планове за приватизация. Компанията, която е представена и на българския пазар, ще премине в частни ръце при оценка от около 7 милиарда щатски долара - почти колкото актуалната пазарна капитализация на Nissan, и близо двойно над капитализацията на Mazda.                           Успоредно с това Dongfeng ще обособи поделението си за премиум автомобили Voyah в отделна компания, която ще се листне на хонконгската борса.

Съобщението за плановете на Dongfeng, в която мажоритарен собственик е китайското правителство, доведоха до 57% скок в цените на акциите на гиганта в Хонконг. 

Dongfeng Motor Group е една от най-старите автомобилни компании в Китай, основана още през 1969. В миналото тя бе партньор на PSA Peugeot-Citroen и дори спаси от банкрут френския гигант в замяна на 14% от капитала (по-късно PSA откупи обратно по-голямата част от този дял). Dongfеng в момента е производствен партньор на Nissan и Honda за китайския пазар, но вече обяви, че ще продаде дела си от джойнт-венчъра с Honda за автомобилни двигатели.           Voyah Free. Дъщерната премиум марка има почти 85% скок в продажбите през първото полугодие на 2025            Базираната в Ухан компания притежава множество марки: Aeolus, Venucia (съвместно с Nissan), eπ, Nammi, M-Hero, а също и продаваните в България Forthing (чрез China Motor Company) и Voyah (ADG Bulgaria). За момента няма никаква информация дали промяната на собствеността ще доведе до преразглеждане на договорите с чуждестранни партньори. 

Китайската автомобилна индустрия е в сложна ситуация, след като годините на щедри държавни и регионални субсидии доведоха до свръхпроизводство и ескалиращ дъмпинг в цените. Dongfeng обяви финансовите си резултати за първото полугодие миналия петък, които показват 6.6% ръст в приходите (общо 7.5 милиарда долара), но спад от 15% в доставените автомобили (832 900 броя). Компанията не цитира никакви данни за евентуалната си печалба или загуба, но отбелязва в отчета, че "сложният и суров пейзаж" пред китайската автомобилна индустрия "не се очаква да се подобри значително". "Очаква се вътрешното търсене постепенно да се забави, докато чуждестранните пазари са изправени пред нова несигурност", се отбелязва също в прогнозата за остатъка от годината. Добрите новини в доклада са 33% увеличение в продажбите на електрически и плъг-ин хибридни модели, и близо 85% скок при премиум марката Voyah.          

         

fallback
  • #7
    ЛОВЕЦ - БЪЛГАРСКИ ( преди 3 месеца )
    В РОДИНАТА НИ.... ИМА МНОГО АВТОМОБИЛИ СЪСРЕДОТОЧЕНИ В 5 ГОЛЕМИ ГРАДА. МНОГО АВТОМОБИЛИ ОБАЧЕ ЛОШИ ПЪТИЩА. А В КИТАЙ: АМИ ТЕ ТАКА ПРАВЯТ, ПО BBC ИМАШЕ РЕПОРТАЖ ЗА ТАЗИ ФИРМА- ПРИКРИВАЛИ НЕДОСТАТЪЦИ. А ДЪРЖАВНОТО КАТО НЕ ЩЕ ДА НОСИ ПЕЧАЛБА ЩО СТАВА- ПРОДАВА СЕ !!!
  • #6
    Охотник ( преди 3 месеца )
    Кратката версия. Световното производство на автомобили. Надвишава търсенето, НО цените не само, че не спадат. А се покачват на 3-месечие. Алчността винаги води до фалити. И както казах и преди. Някой марки ще са история, през 2027 година. Или ще има големи международни консорциуми. А ние ще купуваме, едни и същи нискокачествени ***. Но с различни марки. И накрая след 2030 години. Всичко ще се срине.
  • #5
    До номер 1 ( преди 3 месеца )
    Базиран си на село с каруцата. Хахаха
  • #4
    гост ( преди 3 месеца )
    Китайците вече усещат същия ефект като САЩ и Европа, преждевременната електрификация е тежест, а не печалба за автомобилната индустрия
  • #3
    Борсови шашми ( преди 3 месеца )
    Заявили в прав текст, че работата е зле и продажбите не вървят, но акциите +50 процента.
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    9.63 млрд и е оценката в момента след скока - по-голяма от на Исузу
  • #1
    Striker ( преди 3 месеца )
    Базирана в Ухан, бахахахаха!
fallback
Последни