Класациите за надеждност, извършени от организации като Германския автомобилен клуб (ADAC(, дават обща представа кои автомобили да избягвате при закупуване на употребяван автомобил и на кои си струва да заложите. Реалността за шофьора обаче е съвсем различна, тъй като в допълнение към степента на повреда, в случай на ежедневна употреба са важни и разходите за поддръжка, цените на частите и степента на сложност на ремонта.

Понякога автомобилите, които се развалят често, са по-добрият избор, тъй като ниските разходи за чисти и ремонт означават, че поддръжката им не е изключително скъпа. И обратното - автомобилите, които се развалят по-рядко, могат да се окажат много трудни и скъпи за ремонт.
С всичко това са наясно професионалните автомобилни механици, като 160 от тях взеха участие в проучване, което трябваше да определи кои употребявани автомобили са най-лесни за обслужване. Въпросът към тях беше елементарен - Коя марка/група марки смятате, че е най-лесна за обслужване?
В случая те трябваше не да посочат това кои автомобили се развалят най-често, а по-скоро за това кои са най-лесни за ремонт по отношение на достъп до отделни елементи на превозното средство, качество на крепежни елементи и връзки (податливост на корозия, захващане на винтове и др.), наличност на резервни части и практични технически решения за лесно обслужване.
Най-лесните и най-трудни автомобили за ремонт (ГАЛЕРИЯ):
Необичайните технически решения, използвани във френските автомобили, които често се считат за непрактични и неинтуитивни, дават едва 8-мо място на автомобилите Peugeot/Citroen. Известно оправдание могат да бъдат и честите промени, направени в дизайна на френските автомобили. Говори се, че има ситуации, в които три копия от една и съща версия от една и съща моделна година могат да имат инсталирани напълно различни части.


0