fallback

Любимата кола на германските пенсионери не е Volvo

Местните модели също не са на особена почит сред възрастните шофьори в страната

Според изградени от дълги години стереотипи пенсионерите в богатите европейски държави – като Германия, например, просто са длъжни да карат Volvo. Друго много разпространено твърдение е, че много от възрастните граждани в тези държави предпочитат автомобили на местни марки. Оказва се обаче, че всичко това не е вярно.

Всъщност състоянието на нещата е коренно различно от шаблоните и илюзорното възприятие – японските марки са на почитат от по-възрастните германски шофьори. Това съобщава Auto Motor und Sport, като се позовава на Федералната служба за автомобилен транспорт на Германия.

При това на първо място не са най-големите и най-известни японски производители Toyota и Honda, или пък Mazda и Nissan. Любимата марка на германските пенсионери е Suzuki, като повече от половината (50,6%) от всички нейни автомобили, регистрирани в страната, са собственост на граждани над 60 години.

На първо място е малкият хечбек Splash, при който 69% от продадени коли са са собственост на пенсионери. В класацията следват още 4 японски марки – Subaru (49%), Honda (47%), Mitsubishi (45%) и Toyota (44%).

Германските марки също присъстват в статистиката, въпреки че техният принос е по-малък. Opel и Daimler (Mercedes-Benz и Smart) имат най-възрастните собственици - по 41%, докато при Volkswagen резултатът е 34%.

Ако говорим за модели с „пенсионерски имидж“, лидери са Opel Meriva и Mercedes-Benz B-Class, като при тях продажбите на възрастни граждани са над 70%. Що се отнася до марките с преобладаваща млада аудитория, това са Seat, Audi и BMW.

fallback
  • #9
    Иванов ( преди 3 месеца )
    Тва е защото немците обедняха доста. Любимата кола на немските пенсионери преди години, когато Германия беше Рай за живеене- винаги е била Е класата на Мерцедес. Сега тия л****** Сузуки ги купуват само щото са евтини. Тва е еистината, скъпи мои. Тва с япоското качество и пречее глупости беше много отдавна и остана в историята.
  • #8
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    А е като кажете *** сионери, си представяте нещо замръзнало във времето. Само че ако се погледнете пишещите тук, то половината сте почти пенсионери вече. Като бяхте млади, карахте пернишките Голфове, сега на дърти години пак си карате пернишките Голфове. Пенсионерът е нещо променящо се с поколенията, но голфаджията е нещо постоянно, с непроменящ се мозък, та ако ще и на 100 години ченсионер да стане. Такаче тия статистики са пуннта мара.
  • #7
    Неразбирач ( преди 3 месеца )
    В интерес на истината,нали, не съм правил статистика де,по улиците най-често виждам с FIAT 500
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    4-ти, преди 1м карах ХС 60 (2025г, на 2к км) и по голяма пръчка от това не ми беше попадала, а беше 250кс. А съм пробвал и ЕС-60 навремето (2005). За Чехия, нещо си се объркал, доста.Та Волво освен скандинавито и САЩ не съм убеден, че са много популярни.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Волво никога не са били любима кола на пенсионерите в Германия. По заможните - Е-класа (но долно ниво на оборудва), другите предимно С-класа. (Ц). В последните години преминаха на Б-класа или подобните им, различни "баничарки".
  • #4
    Якоб ( преди 3 месеца )
    В Швеция,Дания и Норвегия-се кара яко Волво.Германия и Чехия е същата работа.Волво за цял живот ;)Аз съм на 32 но имам V60
  • #3
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Баща ми си купи Опел Мерива преди няколко месеца, а аз си купих Хонда. Значи сме в клуба на пенсионерите...
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    видно и пенсионерите в швеция обичат да се радват на живота вместо да си купят волво
  • #1
    123 ( преди 3 месеца )
    Преди години немските пенсионери караха Мерцедес предимно, а по-бедните Голф или Поло. Времената се промениха. Немските марки станаха прекалено скъпи и много трошливи. Пенсиите не стигат за поддръжка и ремонти. Заради това немските пенсионери преминаха на японски коли. Хем не са толкова скъпи, но пък са изключително здрави, икономични и практични. При препродажба ще им вземат добра цена, а немските каруци се обезценяват много бързо и няма търсене на пазара, защото е заринато от тях.
fallback
Последни