fallback

Bugatti заложи на техника от 1881 година в модел за 4 милиона евро

Френската компания превърна салона на хиперколата Tourbillon в музикална кутия

Bugatti навлезе в ерата на електрификацията с хибридния хиперавтомобил Tourbillon с 1800 к.с. Това чудовище заменя W16 двигателя на своя предшественик Chiron с V16, което му позволява да спечели както по отношение на мощност, така и на лекота. Той също така обещава да бъде и "по-музикален" благодарение на премахването на турбокомпресорите, които са склонни да заглушават шума на двигателя.

За да радва слуха на пътуващите в автомобила, най-новият модел на френската компания, ще може да разчита и на изключителна аудио система. Достатъчно, за да оправдае сметката, която започва от 3,8 милиона евро без данъци и може да се покачи още повече благодарение на персонализации или опционални пакети.

Основната характеристика на аудиосистемата на Tourbillon е липсата на високоговорители. Това е избор, който противоречи на тенденцията, засягаща много модели от висок клас. Volvo EX90, например, може да се похвали с възможността да побере до 25 високоговорителя. Точно обратното направи чехът Мате Римац, който пое елзаската марка през 2021 г.. Той реши да превърне салона като музикална кутия.

Римац обясни как е решил проблема с лекото дразнене, причинено от рева на V16 двигателя с мощност 1800 к.с. на водачите на хиперавтомобила Tourbillon. Инженерите на компанията използвали самото тяло от въглеродни влакна, за да предават звука, трансформирайки го в голям високоговорител с помощта на пиезоелектрични елементи: естествени или синтетични кристали, които генерират електрически заряд в отговор на приложено напрежение.

Това свойство е открито от френските братя физици Пиер и Жак Кюри през 1881 година, докато анализират компресията на кварца. "Пиезоелектричният високоговорител използва малък кварцов кристал. Той от своя страна изпраща електрически сигнал, който вибрира диафрагма - малко парче метал, много по-леко от магнитите в традиционните високоговорители", обяснява Римац.

Bugatti не може да си позволи да добавя повече тегло и пространство към своите модели, поради което е проектирала тази система, за която Римац твърди, че е гениален ход. "Качеството на звука на тази кола е невероятно в сравнение с това на Chiron", посочва той. Ако обаче предпочитате симфонията на двигателя пред тази на озвучителна система, колкото и сложна да е, най-новото творение на Bugatti се предлага и с пакет, наречен Équipe Pur Sang, който включва осем ауспуха. Това е два пъти повече от оригинала... за едва 230 000 евро повече, приблизително колкото едно Ferrari Amalfi.

fallback
  • #3
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мате Римац е толкова чех, колкото троти нетката е норвежец.
  • #2
    Car guy ( преди 3 месеца )
    Тъкмо да нахраня Петър и гледам, че статията е на друг. Мате Римац е хърватин, не чех. Как ги правите тия преводи не знам. Иначе Бугатито е най-стилният им кич досега. Кефи ме.
  • #1
    Пореден ( преди 3 месеца )
    Отвратителен гугълски превод... Поне да го бяхте прочели, преди да го "paste"нете
fallback
Последни