fallback

Mercedes готви най-голямата пазарна офанзива в историята си

За две години марката ще пусне 30 нови модела – електрически и с ДВГ

Германският производител Mercedes-Benz не се справя особено добре в последно време. Продажбите спаднаха с 3% спрямо 2024, а само за първите 6 месеца на 2025 търсенето е намаляло с 6,2% в сравнение със същия период на миналата година. В компанията обаче са оптимистично настроени за това, което предстои, тъй като за следващите 2 години е планирано пускането на 30 модела, обхващащи всички сегменти на пазара.

В официален документ, подготвен за инвеститорите, Mercedes рекламира „най-голямата програма за пускане на продукти в историята на Mercedes-Benz“. Само през следващата година ще се появят 18 нови модела, като два от тях вече са представени. Това е наскоро представеният CLA Shooting Brake, който се появява на два пъти в плановете на марката – в бензинов (хибриден) и в електрически варианти.

Най-ниското в гамата ще бъде разположен нов автомобил с ДВГ, който попадна в сегмента „Entry“ (начален). Там влизат и два електромобила, чийто дебют също е планиран за 2026, като това вероятно са новите поколения на кросоувърите GLA и GLB. Над тях в клас „Core“ (среден) попадат C-Class и GLC, вероятно с фейслифт в средата на жизнения си цикъл, който включва и чисто нови електрически варианти.

В сегмента „Top End“ (най-висок) Mercedes планира четири бензинови/дизелови автомобила и пет електромобила, включително фейслифт за S-Class и EQS. Базираната в Щутгарт компания вече обеща „огромен ъпгрейд“ за флагмана си, като главният изпълнителен директор Ола Калениус заяви, че компанията „е инвестирала много повече в актуализацията на модела на новия двигател с вътрешно горене на S-Class, отколкото обикновено харчи за фейслифт".

2027 година ще бъде почти толкова натоварена, с един автомобил на газ в клас „Entry“, още два в сегмента „Core“ и още пет в горния край на гамата. От страна на електромобилите ще има модел „Core“ без двигател с вътрешно горене, заедно с пет превозни средства с нулеви емисии в „Top End“.

Въпреки че пътната карта на продукта е предимно за фейслифтове и автомобили от следващо поколение, ще има нови попълнения към гамата. Освен вече разкритата електрическа CLA/CLA Shooting Brake и предстоящия C-Class EV, германският производител потвърди плановете си за електрически версии на следващото поколение GLA и GLB. Освен това готви „Baby G“ като по-малък брат на Geländewagen.

Спортното подразделение AMG също подготвя доста новости, като основните от тях са първите електрически модели. Концепцията GT XX показа електрически супер седан, от който ще се роди и еквивалентен SUV. В Афалтербах работят и върху нов V8 двигател, като той ще излезе през 2027 и ще се предлага поне до средата на следващото десетилетие.

Едно липсващо парче от пъзела се отнася до бъдещето на C63. От AMG са категорична, че няма да се върнат към V8 при фейслифта, но се очаква C63 и по-малкият C43 да се откажат от сегашния 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра в полза на 6-цилиндровия двигател, използват при C53. Все още не е ясно и дали CLE63 Coupe/Cabriolet наистина ще има осем цилиндъра под капака.

fallback
  • #8
    Димитър ( преди 3 месеца )
    След W140, Mercedes изчезна от пазара и остана само лого подхранвано от планиран инженеринг и съществуващото име създадено от предходните години. Не е нищо изненадващо,че те отдавна залагат на технологиите за масови производства.
  • #7
    БайБоцимир ( преди 3 месеца )
    Проблемът не Мерседес е, *** са се фокусирали върху азиатския пазар, който явно смятат за много важен. Дизайнът им е фокусиран в тази посока, оборудването също. Само че китайските производители ги изритаха, смачкаха и изплюха - с цена, качество и предлагане. В същото време, Рено се фокусираха върху Европа, и се оказаха печеливши.
  • #6
    Хм.. ( преди 3 месеца )
    Акулоподобният дизайн е пълно недоразумение, за мен. Освен това, ако просто ще слагат още телевизори, по-добре да не се мъчат. И както казаха преди мен, да дадеш 120 к евро за Е-клас е прекалено. За по-малко пари ще взема висок клас електрическа кола, с пробег 500-600 км, с по-ниски разходи за обслужване и икономия от гориво.
  • #5
    Един там. ( преди 3 месеца )
    Конфекция, а не премиум марка.
  • #4
    Коко ( преди 3 месеца )
    Мерцедес отдавна не са това, което бяха и откровено казано са в кош-а, поне за мен. Преди седмица се сдобих с новата 5-та серия (трета поред). Исках отново да дам шанс на Мерцедес и да поръчам новата Е класа, но останах втрещен първо от изработката, а после от цената. Няма как да дадеш 120к евро за нещо, което не струва толкова. БМВ е друга бира. Има какво да се желае от качеството на материалите, но изработката и цената си заслужават всеки цент. Мерцедес са вече в минало време, поне за мен...
  • #3
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    А пък другите съперничащи си авто-производители от Чайна-Таун, Садърн КореЯ и Бритиш-АйлъндА ще стоят на 1 место и едва ли ще ги гледат тия измъчени и сдали багажа ГЕРМАН. НЕсретници, които вече просто не могат да им се противопоставят с нещо значимо и забележително и наистина впечатляващо - щото просто отдавна им се свършиха визионерските идеи, умения, знания и напредничавото авангардно мислене.
  • #2
    . ( преди 3 месеца )
    Какво не харесваш на светещата сергия. Колкото повече святка и мига толкова повече купувачи ще привлече. Пък и знаеш ли колко лесно се чисти тази решетка, като се наблъска с мухички? И само си представи как ще изглежда 10-годишния премиум неразличим от нов, като измиеш тази пластмаса няколко пъти с безконтактно на автомивката и я пече слънцето десетина години. Тогава потъмнелите фарове ще изглеждат като детска игра за възстановяване в сравнение с решетката.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    да вземат да си сменят дизайнера че това на снимките е ужасно
fallback
Последни