fallback

В тази страна са продадени само 57 бензинови коли за месец!

Само през юни в Норвегия са регистрирани близо 18 000 нови електромобила

Разликите в продажбите на електрически превозни средства в европейските държави са забележителни. Докато в някои страни, особено в южната част на Стария континент, регистрациите на електромобили остават ниски, поне не в съответствие с желаните цели, в други тези коли напълно са "смачкали" ДВГ, който на практика е изчезнал. Последните данни свидетелстват за това.

С едва 5,5 милиона жители, Норвегия е малка страна. Част от Европейското икономическо пространство (ЕИП), но не и от ЕС, който включва 27 държави, това е европейската нация с най-голям брой фенове на електромобилите от много години. Това твърдение не беше опровергано миналия юни със 17 799 нови регистрации на електрически превозни средства в страната от общо... 18 376, комбинирани с всички енергийни източници, според данни, предоставени от Норвежката федерация по пътищата!

В процентно изражение пазарният дял на електромобилите в Норвегия през юни е още по-впечатляващ - 96,9%. В сравнение със същия период на миналата година, регистрациите им представляват 80% от общия брой за юни 2024 г., когато са били продадени 14 009. Регистрациите на нови автомобили, които не са 100% електрически, са почти нула. През юни 2025 г. от хибридните и изцяло с ДВГ коли са продадени само 557 нови автомобили, включително 152 PHEV-а и 223 други видове хибридизация. А само с ДВГ? 142 дизелови и едва 57 бензинови!

 

По отношение на марките и моделите, Tesla продължава да заема лъвския пай в Норвегия, с 5004 нови регистрации през юни, 27,2% от които са Model Y. Лидерството на американския производител продължава и поставя конкуренцията далеч назад. Второто място е за Toyota с нейния bZ4X - 825 нови продадени автомобила, а Volkswagen показва възход със 714 регистрации на модела ID.4.

Накрая, трябва да се отбележи, че от януари до юни 2025 г. в Норвегия са продадени 75 515 нови автомобила, което е увеличение с 23% в сравнение със същия период на предходната година. Това се дължи до голяма степен на кампании, предлагащи на купувачите особено ниски лихвени проценти, дори нула.

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Зависи и колко в по-евтино, Митьо! Не се прави на по-улав, отколкото си. Ако разликата е 2 цента е едно, ако е 2 евро е друго.
  • #17
    Гост ( преди 3 месеца )
    Спрат ли субсидиите за електрокари Тесльо, всичко отива на кино.
  • #16
    . ( преди 3 месеца )
    Тоест отпадна още една опорна точка на антиелектриците. Че не е важно колко струват електромобилите, а е важно да се по-евтини от ДВГ. Не е важно колко струва зареждането на електромобилите, а е важно да е по-евтино от бензина. Тогава всички останали опорни точки са сринати - пробег с едно зареждане, пробег през зимата, време за зареждане. В момента на изравняване на цените играта свършва. По-скоро започва началото на края на ДВГ.
  • #15
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не, просто купуването и зарежднето на ДВГ е още по-скъпо. Което не означава, че електрички са евтини, а че са по-евтини от ДВГто. Абсолютна спрямо относителна стойност, сещаш ли се?
  • #14
    . ( преди 3 месеца )
    Те затова в Норвегия не карат електромобили. Защото е студено И зареждането е скъпо.
  • #13
    Хаха ( преди 3 месеца )
    На Митьо му умря още една опорка за евтината електроенергия.В Норвегия зареждането е едно от най скъпите в Европа,около 2,5 пъти над средното за ЕС.
  • #12
    . ( преди 3 месеца )
    Там ли живееш? Има ли ги още по улиците онези контакти на които преди време са си включвали нагревателите на автомобилите с ДВГ през зимата, за да ги държат топли Или това са митове?
  • #11
    Норге ( преди 3 месеца )
    В Норвегия цената на електроенергията за бита е 0,32 лв/квтч,на зарядна станция цената отдавна е над 2 лв/квтч.Никак не е евтино,това е електричарска пропаганда.
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съвсем просто е. В Норвегия ги НЯМА митата и подобните, които ги има в ЕС. Държавна политика е да те принудят, с всякакви законови форми, да НЕ си купиш кола с ДВГ. От друга страна, Яко подпомагане на покупката на електричка във всякакъв вид. Въобще няма нищо общо между Норвегия и ЕС по темата коли. *** пример, отваряте geelyauto.bg и гледате Cityray и EX5. В България са 65/84к ЛЕВА, в Китай - 20/25к ЛЕВА. За това няма да карате китайци.
  • #9
    . ( преди 3 месеца )
    До 6. В Норвегия електромобилите доминират не заради някакво технологично чудо, а защото са по-евтини и по-удобни. Високи данъци върху ДВГ, евтино електричество и гъста зарядна мрежа обръщат сметката в полза на тока. Когато цената и инфраструктурата са на страната на електромобила, повечето други му недостатъци се преглъщат лесно. Както малкият пробег и времето за зареждане, така и поведението на електромобилите при ниски температури. Където се изравнят цените, шофьорите минават на ток.
fallback
Последни