Отборът на Red Bull Racing премина към двигателите на Honda за сезон 2019, след като приключи 12-годишно партньорство с Renault. Въпреки че Honda напусна Формула 1 след шампионата през 2021, двигателят – 1,6-литров V6, задвижващ RB21 тази година, все още използва разработки на Honda, а световният шампион Макс Верстапен се появява в различни реклами на серийни модели на японската марка, в това число Civic Type R.
Нещата обаче ще се променят, като от 2026 поне до 2030 година Red Bull Racing ще използва нов силов агрегат, разработен съвместно с Ford. А Верстапен вече участва в слабо завоалирана реклама за „Синия овал". В нея 4-кратният световен шампион се вози във Ford RS200, управляван от водещия Крис Харис, преди да седне зад волана на Mustang GTD, като по-интересното в случая е казаното от нидерландския пилот.
„Колите с предно предаване са скучни. За мен това е анти-шофиране. Карах такива понякога в симулатора и мога да кажа, че това е най-лошото нещо, правено някога“, твърди Верстапен. Същият пилот само преди време рекламираше Honda Civic Type R, който все още е най-бързият сериен автомобил с предно предаване на „Нюрбургринг“.
Преди време Макс обаче рекламира и нова електрическа кола на Honda със задно предаване, като я обяви за „забавна за шофиране“ и „страхотно електрическо градско превозно средство“. И няма как шампионът да бъде критикуван, тъй като това е чета от работата му – да хвали продуктите на Honda, която му помогна да стане световен шампион.
А дали феновете на Civic Type R ще се обидят на Верстапен, е въпрос на личния предпочитания. Не бива да се забравя, че Ford също има история с хот-хечовете с предно предаване, въпреки че Fiesta ST отиде в историята, а Focus ST ще бъде пенсиониран до няколко месеца. Ако тези коли обаче бяха все още в гамата на американската марка, най-вероятно на Макс щеше да му се наложи да ги рекламира след няколко месеца.