Германският производител Mercedes-Benz ще заложи на нов хромиран дизайн на решетката, който ще се използва в следващото поколение електрически превозни средства на марката. Той ще дебютира при нови електрически SUV – GLC, чиято премиера ще се състои на автомобилното изложение в Мюнхен следващия месец.
Новият дизайн на предницата беше представен с тийзър изображение, като преоткрива класическия дизайн на радиаторната решетка, който присъства на почти всеки модел на Mercedes с двигател с вътрешно горене. Новият електрически GLC на практика е наследник на ECQ, като ще се предлага заедно със съществуваща версия с ДВГ. Това ще бъде и първият електромобил в голяма продуктова офанзива на Mercedes-Benz, тъй като се отказва от специални имена на модели за своите EV.
Сегашната дизайнерска линия датира от 1900 година с Mercedes PS, който има решетка с пчелна пита за максимално охлаждане. Елементи от този дизайн, като отчетливото централно прегъване на ъгловата решетка, могат да се видят в настоящите модели, въпреки че аеродинамиката е довела до това, че решетките станат много по-ниски и по-широки.
Тъй като решетката е разработена само за охлаждане, от което EV не се нуждае, първото поколение електрически Mercedes се отличава с различен дизайн на предницата. Но следващото поколение електрически модели ще въведат по-традиционна решетка, която се връща към по-висок и по-изправен формат.
Шефът на Mercedes-Benz - Ола Калениус, коментира, че решетката първоначално „не е била избор на дизайн, но формата следва функцията“. Той каза, че новият дизайн ще гарантира, че Mercedes може да запази идентичността си „в настоящето, с над 100 китайски фирми" и други, навлизащи на пазара, и ще гарантира, че може да носи „визитната картичка на Mercedes“ в бъдещето.
Без нужда от функция за охлаждане, решетката е преоткрита от Mercedes като светещ панел. Версията, която ще се появи на новия GLC EV, ще разполага с хромирана предна част – по-специално в разрез с по-широката тенденция в индустрията за намаляване на използването на хромирани стилни елементи – която е перфорирана с 942 малки отвора. Зад панела има повече от 100 светодиода, които позволяват на решетката да свети по различни персонализирани начини. Логото на централната звезда също е осветено, въпреки че степента, до която е, ще зависи от местните разпоредби.
Осветената решетка ще бъде включена във всички модели на Mercedes от следващо поколение, въпреки че дизайнът ще варира леко между тях. И както личи, тя ще задмине тази на големия конкурент BMW, която предизвика много полемики след появата си.